קופות: "שליחות קטלנית: גורל אפל" מאכזב מאד בצמרת

"שליחות קטלנית: גורל אפל". לינדה המילטון, ארנולד שוורצנגר.

"שליחות קטלנית: גורל אפל". לינדה המילטון, ארנולד שוורצנגר.

האיחוד בין יוצר מותג "שליחות קטלנית" ג'יימס קמרון לשני הכוכבים ארנולד שוורצנגר ולינדה המילטון לא יצר מומנטום מספיק גבוה כדי שסרט הפעולה-מד"ב הזה, "שליחות קטלנית: גורל אפל", ימשוך מספיק קהל לאקרנים. כל זאת על אף שהביקורות בארה"ב למשל הן די חיוביות (אפילו יותר מבארץ) והנרטיב של האיחוד בין שלושת הגורמים הללו הצליח לחדור לקהל הרחב. אז אמנם הסרט התברג לצמרת טבלאות שוברי הקופות בצפון אמריקה וגם בשאר העולם – הוא בכל זאת איכזב בכמות ההכנסות שגרף. בצפון אמריקה מדובר על 29 מיליון דולרים בקרב 4,086 בתי קולנוע, על פי הערכות, נמוך בהרבה מ-40 המיליון שצפו לו, ובשאר העולם הוא הכניס עוד כ-72.9 מיליון דולרים מ-48 ארצות. סך הכל הוא הכניס בערך 101.9 מ"ד בסוף השבוע מסביב לעולם, מה שלא מבשר טובות לסרט שעלה כ-185 מיליון דולר להפיק (לפני עלויות הפצה ושיווק). ההפסד הצפוי שנאמד בערך ב-100 מיליון דולרים, לפחות יתחלק בין שלוש חברות הפקה: אולפני פאראמאונט שמפיצים את הסרט בצפון אמריקה, חברת 'טנסנט' הסינית שמפיצה בסין (שם הכניס הסרט 28 מ"ד) ודיסני (דרך חברת 'פוקס המאה ה-20') שמפיצים בשאר העולם.

ל"שליחות קטלנית: גורל אפל" אין תחרות קשה באופק, ולכן ההפסד הצפוי עשוי להיות קטן יותר, אבל אפשר להעריך שלהכנסות הנמוכות שלו יש קשר גם לסרט הפשע "ג'וקר", שירד רק ב-27.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר בצפון אמריקה ו-24 אחוזים בשאר העולם; והוסיף 13 מיליון דולרים בקרב 3,519 בתי קולנוע בצפון אמריקה ועוד 37 מיליון מ-79 ארצות בשאר העולם. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 299 מיליון דולרים בצפון אמריקה ועוד 634.4 מיליון בשאר העולם, שמסתכמים בכ-934 מיליון (מעוגלים) מדהימים. אם בתחילת הדרך הציפיה היתה שיעד של 900 מיליון יהיה מלהיב, עכשיו המיליארד נראה מעבר לפינה.

אם להתמקד כרגיל בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, אז אחרי שני אלה נמצא סרט המשפחה "מלפיסנט 2: אדונית הרשע" עם ירידה בת 37.1 אחוזים בהכנסות שהתבטאו בתוספת 12 מיליון דולרים בקרב 3,820 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 84 מיליון דולרים. אחריו סרט הביוגרפיה ההיסטורי "הארייט" שהכניס בבכורה 12 מיליון דולרים מפתיעים בגובהם, בקרב 2,059 בתי קולנוע. וחותם את החמישיה העליונה סרט הילדים "משפחת אדמס" עם תוספת של 8 מיליון דולרים בקרב 3,607 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 85 מיליון דולרים.

"עיר יתומה". ווילם דפו, אדוארד נורטון.

"עיר יתומה". ווילם דפו, אדוארד נורטון.

סרט הדרמה-פשע "עיר יתומה" של אדוארד נורטון הכניס בבכורה 3 מיליון דולרים מאכזבים בקרב 1,342 בתי קולנוע, והסתפק במקום התשיעי בטבלה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?