קופות: "הקרב על מידווי" ו"משחקים באש" הפתיעו לטובה בעוד "דוקטור סליפ" ו"חיים שלי" הפתיעו לרעה

"הקרב על מידווי". ארון אקהארט.

"הקרב על מידווי". ארון אקהארט.

סרט הפעולה ההיסטורי "הקרב על מידווי" ניצח באופן מפתיע את שלוש הבכורות המתחרות והתברג בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה. זהו אגב סוף השבוע המכין את הקרקע לחג האהבה ה'ולנטיינס דיי' שיגיע בשישי הבא, ברם לא ציפו שהקומדיה הרומנטית "חיים שלי" תתפוס את הצמרת. מי שכן היה צפוי לתפוס את הצמרת הוא סרט האימה "דוקטור סליפ" בגלל הבאזז סביב היותו המשך של הקלאסיקה "הניצוץ", אך נראה לפי כך ש-74 אחוזים מהצופים בו היו בגיל 25 ומעלה, שבסופו של דבר הקישור ל"ניצוץ" פגע בו והוא הכניס הרבה פחות מהצפוי.

"הקרב על מידווי" הכניס בבכורה 17 מיליון דולרים בקרב 3,242 בתי קולנוע, על פי הערכות. 87 אחוזים מהצופים בסרט היו בני 25 ומעלה. אחריו, במקום השני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ניצב כאמור סרט האימה "דוקטור סליפ" שהכניס בבכורה 14 מיליון דולרים בקרב 3,855 בתי קולנוע. הציפיות ממנו היו גבוהות יותר בשל דוגמאות כמו "בית קברות לחיות" (24.5 מ"ד) שהקימו לתחיה מותגים ישנים.

"משחקים באש". ג'ון סנה, קיגן-מייקל קיי.

"משחקים באש". ג'ון סנה, קיגן-מייקל קיי.

למקום השלישי נכנסה הקומדיה המשפחתית "משחקים באש" שהכניסה בבכורה 12 מיליון דולרים בקרב 3,125 בתי קולנוע. הנתון הזה הוא מעל ציפיות האנליסטים והאולפנים. ובניגוד הפעם לדעת האנליסטים אך כן מעל דעת האולפנים, נכנסה הקומדיה הרומנטית "חיים שלי" למקום הרביעי עם בכורה בגובה 11 מיליון דולרים בקרב 3,448 בתי קולנוע.

חותם את החמישיה העליונה "שליחות קטלנית: גורל אפל" עם ירידה בת 63 אחוזים בהכנסות שהתבטאה בתוספת 10 מיליון דולרים בקרב 4,086 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 48 מיליון דולרים.

במקום ה-6 ניצב סרט הקומיקס-פשע "ג'וקר" שהוסיף 9 מיליון דולרים בקרב 2,806 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 313 מיליון דולרים. ביחד עם ההכנסות משאר העולם, הכניס הסרט מסביב לעולם כבר 984.7 מיליון דולרים.

ובהמשך הטבלה הפך "פרזיטים" הקוריאני לסרט הזר המכניס ביותר השנה בצפון אמריקה, משחצה את רף 10 מיליון הדולרים וגרף עד כה 11.278 מ"ד. כמו שזה נראה עכשיו, הסרט עוד עשוי להגיע ל-20 מיליון דולרים – שזה מלהיב בהחלט אבל גם רחוק מהשיאים של "נמר דרקון" (128 מ"ד) ו"גיבור" (53.6 מ"ד) שכמובן נעזרו בהצלחתם בפרסי האוסקר כדי להגיע לסכומים הללו.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?