מוש דנון מסיים את תפקידו כיו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, ברקע הניסיון להאריך כהונתו

המפיק מוש דנון ביקש לסיים לאלתר את תפקידו כיו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, בתום 4 שנות כהונה. ברקע לפרישתו עומדת בקשת הועד המנהל להמשיך את כהונתו (ללא בחירות) עד לטקס פרסי הטלויזיה של האקדמיה בפברואר, שנחלה התנגדות שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בידי איגודי שח"ם (איגוד שחקני המסך) ואק"ט (איגוד העובדים בקולנוע ובטלויזיה). בחודשים האחרונים נפוצו בקשות מהקולנוען אבי נשר להתמודד על התפקיד בהתקיימן של בחירות.

דנון הגיע לתפקיד יו"ר האקדמיה עם ההבטחה המעניינת שעל פרסי אופיר לקולנוע יתחרו סרטים שעלו בהקרנות פתוחות לציבור בבתי הקולנוע. הנושא עומד במרכזו של ויכוח, האם יעודם של פרסי אופיר לתת דחיפה לסרטים הלאה בהגיעם לתחנות הבאות בדרך (בעיקר הכלכליות, דוגמת רכישות להפצה בחו"ל וכדומה), או לחגוג עם הציבור הרחב את הקולנוע המקומי ושתתקיים תחרות אמיתית ומעניינת על מי הסרט הטוב ביותר בשנה החולפת. דנון הצליח להגיע למתווה מסוים אך ישומו נדחה עד שכהונתו כעת מסתיימת בלי הישג זה, או הישג מענין אחר. הדבר הבולט היחיד בכהונתו הוא ההחלטה להפסיק להזמין פוליטיקאים לטקסי הפרסים של האקדמיה.

הודעתו המלאה של דנון על הפרישה:

"אנו כיוצרים, כמפיקים, וכאנשי רוח מדברים רבות על השלום, האחדות והעשייה נטולת האינטרסים למען התרבות בישראל, אך לצערי יש כאלה ששכחו זאת והם מובילים שיח המייצר פוליטיזציה וקיטוב בתוכנו פנימה. לעיתים הדרך לשלום תובעת מאתנו ויתורים, פשרות, הקרבה אישית ולקיחת אחריות ומנהיגות המחייבים נקיטת עמדה ברורה וחד משמעית.
עבודתי באקדמיה נעשתה תמיד תוך אינטרס ברור לטובת הקהילה והציבור לקידום היוצרים והיצירה ובעיקר להביא את האקדמיה להיות הגוף המקצועי ביותר הדואג לקדם את היוצרים והיצירה בארץ ובעולם. מקום שהוא הרבה יותר מאשר רק לקיים טקסים פעמיים בשנה. עבודתי נעשתה בהתנדבות ללא אינטרס אישי כספי או מעמדי, נהפוך הוא, משרד ההפקות שלי נפגע קשות מהעדרי. כל ההחלטות שלי עברו את אישור ההנהלה ולא נעשתה פעולה אחת קטנה החורגת מהמותר.
בכדי לשחרר את הפלונטר הפוליטי רווי האינטרסים הזרים לנו, שנוצר בתוך ההנהלה ומתוך בחירה מושכלת לצמצם את טווח הזמן בו האקדמיה נמצאת במבוי סתום שנוצר כתוצאה מחילוקי דעות פנימיים והתערבות עוינת של גורמים פוליטיים חיצוניים אשר אף מנהלים את חלק מהאיגודים בתעשייה, הפוגעת אנושות בחזון ומייצרת התנהלות שמכלה את זמנם וכספם של העושים במלאכה ומפלגת ומשסעת את האקדמיה.
אני בוחר לפרוש מתפקידי לאלתר ומחזיר היום את המנדט להנהלת האקדמיה.
אני מאחל הצלחה ליו"ר שיבחר/תבחר וכולי תקווה כי הוא/היא יצליחו ביחד עם הצוות המקצועי המדהים, לשמר את ההישגים הרבים אליהם הגענו יחדיו בשנים האחרונות וכי ימשיכו להילחם בכוחות צרי מחשבה ורודפי הכבוד והשררה ללא מורא למען היוצרים/ות היצירה וציבור הצופים בישראל."

[…] זמני של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה במקום המפיק הפורש מוש דנון, במה שנראה כמו שידור חוזר של איגוד המפיקים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?