יוצרי "משחקי הכס" דיוויד בניוף ודי.בי. וייס פורשים מטרילוגית "מלחמת הכוכבים": בגלל נטפליקס או חופש יצירתי?

"משחקי הכס". דיוויד בניוף, ג'ייסון מומואה, די.בי. וייס.

"משחקי הכס". דיוויד בניוף, ג'ייסון מומואה, די.בי. וייס.

צמד יוצרי "משחקי הכסדיוויד בניוף ודי.בי. וייס פרשו מהעסקה המדוברת שלהם עם לוקאס-פילם של דיסני ליצירת טרילוגיה חדשה של "מלחמת הכוכבים" שהיתה צריכה לצאת לאקרנים ב-2022. העלילה של הטרילוגיה הבאה היתה אמורה להביא את המשך קורות המותג כאשר עידנם של הסקיווקרים נגמר. הצמד נימק את הפרישה בחוזר זמן עקב החוזה הטרי שלהם עם נטפליקס. "אנחנו אוהבים את 'מלחמת הכוכבים'," הם כתבו בהודעתם לתקשורת. "כשג'ורג' לוקאס בנה אותה, הוא בנה גם אותנו. ההזדמנות לדבר איתו ועם הצוות על מלחמת הכוכבים היה ריגוש של פעם בחיים, ואנחנו תמיד חבים חוב לסאגה ששינתה הכל."

הנימוק הזה נשמע די מוזר: קודם הצמד חתם עם לוקאס-פילם ודיסני, ורק אחרי כן הוא חתם עם נטפליקס. אם יצירת טרילוגיה בעולם של "מלחמת הכוכבים" היה חשוב להם, סביר שהיו מכניסים זאת לחוזה עם נטפליקס. אם מסתכלים על ההיסטוריה של לוקאס-פילם והנשיאה שלו קתלין קנדי מול יוצרים נחשבים, אפשר לנחש שהסיבה לפרישה היא בכלל חופש יצירתי. כך קרה עם פיל לורד וכריס מילר ("סרט לגו"), קולין טרוורו ("עולם היורה") וג'וש טרנק. לוקאס-פילם מבטיחים מידה מסוימת של חופש יצירתי במותג ששווה להם הרבה מאד כסף, אבל בסופו של דבר על פי השמועות, מבטלים רעיונות חדשניים בוועדות קשוחות. אפילו יוצרים שהצליחו לביים סרט מלא של "מלחמת הכוכבים" זכו לבעיות: גארת' אדוארדס ביים את "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים", אבל עבר מאז צילומים מחדש שהוביל התסריטאי טוני גילרוי (אך את הקרדיט לבימוי שמרו לאדוארדס לבדו).

הטרילוגיה של בניוף ווייס היתה אמורה לצאת לאקרנים כשלוש שנים אחרי תום הטרילוגיה הנוכחית שתבוא לסיום בסוף השנה עם "עלייתו של סקייווקר". בתווך יש מספיק תכני "מלחמת הכוכבים" חדשים שישמרו על הגחלת: "המנדלוריאן" תעלה אוטוטו בשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס', עובדים על סדרה נטולת-שם-בינתים עם יואן מק'גרגור, ויש פרויקטים קולנועיים שעובדים עליהם קווין פייגי מ"מארוול" וריאן ג'ונסון מ"מלחמת הכוכבים 8".

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?