קופות: "לשבור את הקרח 2" מרשים בבכורה, "21 גשרים" מפספס

"לשבור את הקרח 2".

"לשבור את הקרח 2".

את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה תפס סרט האנימציה המשפחתי "לשבור את הקרח 2" באין מפתיע, עם סכום מרשים של 127 מיליון דולרים בקרב 4,440 בתי קולנוע, על פי הערכות. אם מתאמצים למצוא שיאים שנשברו, אז אפשר למנות את השיא לסרט אנימציה בעונת הסתיו-חורף, וגם השיא לסרט אנימציה בחודש נובמבר, אבל אלו לא שיאים חשובים במיוחד (ביחוד כשיש את ההסתייגות של ז'אנר האנימציה). מה שיותר מענין בעיני הוא ההשוואה לסרטים אחרים של דיסני. למשל, "לשבור את הקרח 2" הכניס בבכורתו יותר מאשר סרט הקיץ "צעצוע של סיפור 4" (120.9 מ"ד) אבל פחות מסרט הקיץ "למצוא את דורי" (135 מ"ד). מחוץ לצפון אמריקה, הכניס הסרט עוד 223.2 מ"ד בבכורה מקבילה בכל הארצות (כולל סין, שרק משם הכניס 53 מ"ד). בסך הכל מסביב לעולם רשם הסרט בכורה של 350 מיליון דולרים.

לא בטוח שיש מי שיחשוב שהסרט לא יחצה את רף מיליארד הדולרים, והשאלה המעניינת היא כמה זמן הוא יצליח לחיות בבתי הקולנוע בארה"ב ובשאר העולם, וכמה כסף בסופו של דבר הוא יעשה. "לשבור את הקרח" המקורי הכניס 400.7 מיליון דולרים בצפון אמריקה ועוד 873.5 מיליון מחוצה לה, כך שבסך הכל הוא הגיע ל-1.274 מיליארד דולרים מסביב לעולם.

"יום יפה בשכונה". טום הנקס.

"יום יפה בשכונה". טום הנקס.

בהמשך טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה התמקם שני סרט הספורט "פורד נגד פרארי" עם תוספת של 16 מיליון דולרים בקרב 3,528 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 58 מיליון דולרים. אחריו עלה בבכורה הסרט הביוגרפי-משפחתי "יום יפה בשכונה" עם טום הנקס על גיבור הילדים פרד רוג'רס, שהכניס בבכורה 13 מיליון דולרים בקרב 3,235 בתי קולנוע. זה די תואם את הציפיות ממנו.

מותחן הפשע "21 גשרים" עם צ'דוויק בוזמן פספס את הציפיות ממנו בכ-50 אחוז, והכניס בבכורה רק 9 מיליון דולרים בקרב 2,665 בתי קולנוע. עוד 2.73 מיליון דולרים נכנסו לסרט מ-20 ארצות נוספות שבהן עלה בבכורה (כולל ישראל). אלו נתונים חלשים מאד לסרט שזכה לקמפיין שיווק לא קטן בכלל, יחסית לאולפני STX שהוא מגיע מהם.

"21 גשרים". צ'דוויק בוסמן.

"21 גשרים". צ'דוויק בוסמן.

סרט המלחמה ההיסטורי "הקרב על מידווי" חתם את החמישיה העליונה עם תוספת של 4 מיליון דולרים בקרב 2,627 בתי קולנוע בצפון אמריקה. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 43 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?