קופות: בכורה מעולה ל"פורד נגד פרארי" וגרועה ל"המלאכיות של צ'רלי"; "השקרן הטוב" עמד בציפיות

"פורד נגד פרארי".

"פורד נגד פרארי".

דרמת הספורט הסימפטית "פורד נגד פרארי" התעלתה בהרבה על ציפיות האנליסטים והציגה בכורה מעולה בקופות הקולנוע של צפון אמריקה, בעוד סרט הפעולה הנשי "המלאכיות של צ'רלי" נפל הרחק מהציפיות והדרמה "השקרן הטוב" פגעה בהן בול. ואם לא שמתם לב למאמר המיוחד, אז דרמת הקומיקס "ג'וקר" הפכה לסרט הראשון בהיסטוריה עם הגבלת הגיל R שחצה את רף מיליארד הדולרים.

"פורד נגד פרארי" הוא אחת מהדוגמאות הבולטות בעת האחרונה לחכמה של אולפני דיסני. זהו סרט שהאולפנים קיבלו במסגרת הרכישה של אולפני פוקס, והבינו שיש להם קלף חזק יותר מאשר סרט קיץ סתמי כפי שהעיד תאריך ההפצה המקורי שלו. הם דחו את ההפצה של הסרט מהקיץ לעכשיו, עונת הפרסים, והוסיפו לו הילה של איכות בעזרת פסטיבלי סרטים כגון טורונטו וטלורייד (אצלנו פתח את פסטיבל חיפה האחרון, אגב). אכן, הסרט הצליח למשוך קהל מבוגר יותר (כמצופה מפלח שוק שנלהב מתוי תקן של פסטיבלים), עד כדי 79 אחוזים מהצופים שהיו בגיל 25 ומעלה, על פי סקרים בארה"ב. על הפסטיבלים התווספו ביקורות חיוביות (קראו אצלנו את של יונתן, של גל, ושלי), והסרט הצליח להכניס בבכורתו 31 מיליון דולרים בקרב 3,528 בתי קולנוע (על פי הערכות), לא רחוק מ"סאלי" (35 מ"ד) שהתחרה על פלח שוק דומה.

חדשות טובות פחות אפשר לראות אצל סרט הפעולה "המלאכיות של צ'רלי" המשחק חזק על הקלף הנשי (מלבד השחקניות, גם נשים רבות מאחורי הקלעים כולל בכיסא הבימוי), והכניס בבכורה רק 8 מיליון דולרים בקרב 3,452 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי רק חמישית מהסכום שהכניס הגלגול הקודם של המותג בשנת 2000 עם במאי וצוות הפקה שגרתי שברובו גברי: אז זה היה 40.1 מ"ד בהפצה לפחות בתי קולנוע (3,037). קשה להצביע מה היתה הבעיה של "המלאכיות" של 2019: הקלף הנשי אמור היה לשחק לטובתו כפי שעבד לא רע ל"אושן 8" אשתקד (41.6 מ"ד בבכורה, אבל הרבה פחות טוב ל"מכסחות השדים" לפניו), והביקורות היו סך הכל בינוניות-חיוביות בארה"ב (ואצלנו קראו את של יונתן ושל גל). אז אולי זה העיתוי בלוח השנה ("אושן 8" יצא ביוני) ואולי זה המחסור בכוכבות נשיות מוכרות בסדר גודל רב יותר מאשר ושל קירסטן סטוארט ושל ההיא מ"אלאדין" החדש? מענין.

"המלאכיות של צ'רלי". נעמי סקוט, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט.

"המלאכיות של צ'רלי". נעמי סקוט, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט.

סרט הפעולה ההיסטורי "הקרב על מידווי" הוסיף 8 מיליון דולרים בקרב 3,242 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 35 מיליון דולרים. הקומדיה המשפחתית "משחקים באש" הוסיפה 8 מיליון דולרים בקרב 3,185 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 25 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה הקומדיה הרומנטית "חיים שלי" עם תוספת של 6 מיליון דולרים בקרב 3,454 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 22 מיליון דולרים.

בהתאם לציפיות ממנו, סרט הדרמה בכיכובם של הקשישים המוערכים הלן מירן ואיאן מקלן "השקרן הטוב" הכניס בבכורה 5 מיליון דולרים בקרב 2,439 בתי קולנוע, והתברג במקום השביעי בטבלה של סוף השבוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?