"מלחמת הכוכבים": סופה של הסאגה

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" (2015) הוא הסרט הכי מצליח בארה"ב אי פעם. "פרק 8- הג'דיי האחרונים", שביים ריאן ג'ונסון, הצליח מאוד אך פחות מהקודם. את פרק 7, כמו את "עלייתו של סקייווקר", כתב וביים ג'יי ג'יי אברמס. עם סרט זה תסתיים הסאגה הנוכחית של תשעה סרטים, שלוש טרילוגיות, 42 שנה.
מוצרי "מלחמת הכוכבים" נכנסו לכל תחום אפשרי לבית, למקלחת, להלבשה, לחצר, למשרד ולמצפה כוכבים בגרמניה.

Image may contain: sky and outdoor

הסרטים והדמויות מוזכרים מאז 1977 בסרטים ובסדרות טלוויזיה רבים, נעשו פרודיות, וזה רק הולך ומתעצם במשך השנים. "מלחמת הכוכבים" הוא אחד משני הסרטים המצוטטים ביותר בהיסטוריה, לצד "הקוסם מארץ עוץ". בשני המקרים מדובר ביותר משורה אחת או שתיים מפורסמות. במקרה של "הקוסם מארץ עוץ" מ-1939, שמבוסס על ספר ראשון בסדרה של אל. פרנק באום, הדמויות, העלילה, התלבושת של דורות'י (והנעליים האדומות), הקופים המעופפים ועוד- מוזכרים שוב ושוב בסרטים ובסדרות, יחד עם המשפטים הרבים: There's no place like home; Lions and tigers and bears, oh my!; Follow the yellow brick road; Ding dong the witch is dead; Pay no attention to that man behind the curtain; I'm melting, melting! Oh, what a world! What a world!; Are you a good witch or a bad witch?; Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore;  Oil can; The great and powerful Oz; If I only had a brain/heart; I'll get you, my pretty, and your little dog too!; We're off to see the wizard… the wonderful wizard of Oz; Horse of a different color; Surrender Dorothy ועוד.

ג'ורג' לוקאס, שביים את "אמריקן גרפיטי" המצליח ב-1973, יצר וכתב את "מלחמת הכוכבים", העולם, הדמויות, וביים את הסרט הראשון ב-1977, שהפך את הריסון פורד לכוכב ופרסם את קארי פישר הצעירה. 42 שנה לאחר מכן, הסרט התשיעי בסדרה אמור להיות השלישי בטרילוגיה האחרונה.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". האריסון פורד, קארי פישר.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". הריסון פורד, קארי פישר.

שלוש שנים אחרי ההצלחה הענקית של הסרט הראשון הגיע "האימפריה מכה שנית" שביים אירווין קרשנר, ושלוש שנים לאחר מכן "שובו של הג'דיי" שביים ריצ'רד מקוונד. בימינו השלושה מוספרו מחדש כ-4 ,5, ו-6, אבל דאז אף אחד לא האמין שאי פעם יהיו סרטים מקדימים. אלא שבסוף שנות ה-90 הוכרזה טרילוגיה חדשה: שלושת הסרטים הראשונים שיובילו למתרחש ב"מלחמת הכוכבים" מ-77'. "אימת הפנטום" יצא ב-99' והיה שובר קופות ענקי בשל גודל הציפיות, למרות הירידות שספגה הדמות ג'אר ג'אר בינקס. יואן מקגרגור גילם בסרט את אובי וואן קנובי הצעיר, שאותו גילם אלק גינס בטרילוגיה המקורית. בסרטים הבאים היידן כריסטיאנסן שיחק את אנקין סקייווקר, שכולם ידעו שיהפוך לדארת' ויידר, ונטלי פורטמן אמם של לוק וליאה. הסרטים יצאו בהפרש של שלוש שנים, כמו בסדרה הראשונה, והפעם לוקאס ביים את שלושתם. אחרי "מתקפת המשובטים" האיום הגיע "נקמת' הסית'" הבינוני.

"מלחמת הכוכבים: פרק 2 - מתקפת המשובטים". יואן מק'גרגור, נטלי פורטמן, היידן כריסטנסן.

"מלחמת הכוכבים: פרק 2 – מתקפת המשובטים". יואן מק'גרגור, נטלי פורטמן, היידן כריסטנסן.

עם סיום הטרילוגיה החדשה, לוקאס הכריז שהוא עובר לפרויקטים אחרים. הוא אחראי לסרט אינדיאנה ג'ונס הרביעי שהצליח מאוד ב-2008 אך לא התקרב לרמה של שלושת הסרטים משנות ה-80. ואז "דיסני" קנתה את "לוקאספילם" ב-4 מיליארד דולר. טרילוגיה חדשה הוכרזה. הפעם הסרטים יצאו בהפרש של שנתיים זה מזה, וביניהם היו שני סרטים מעולם מלחמת הכוכבים, שהתייחסו לאירוע גניבת התכניות להשמדת כוכב המוות בסרט הראשון וסרט מקדים על האן סולו, הדמות הטובה ביותר מהסרטים הראשונים. "רוג אחת" הצליח מעל הציפיות (מעל מיליארד דולר הכנסות), בעוד "סולו" סבל מבעיות של חילופי במאים ולא הרוויח כמצופה.

"מלחמת הכוכבים".

מהסרט הראשון לבדו יצאו מושגים, משפטים ודימויים בלתי נשכחים כמו The dark side (הצד האפל), May the force be with you, התסרוקת של ליאה, מראה הכוכבים הנמתחים בטיסה במהירות האור, המוזיקה של ג'ון ויליאמס, מראה הכתוביות בתחילת הסרט, הצילום של הרגליים באוויר של האיש שדארת' מחזיק ביד אחת, התדריך לקראת ההתקפה על כוכב המוות, המראה של כוכב המוות, עיצוב חיילי ה-storm troopers, דארת' ויידר: השם, הנשימות, הקול והעיצוב שלו), חרבות האור, המלניום פלקון, אולדרון, ווקי ושפת השאגות שלו, שתי השמשות בכוכב של לוק (טטואן), וגם:

ליאה: .Help me, Obi Wan Kenobi, you're my only hope

ליאה: .Governor Tarkin, I should have expected to find you holding Vader's leash. I recognized your foul stench when I was brought on board

מספר דמויות: .I have a bad feeling about this

חייל: .These aren't the droids you're looking for. Move along

There'll be no escape for the princess this time. :C-3PO

אובי וואן: .That's no moon. It's a space station

האן סולו: .That's ’cause droids don't pull people's arms out of their sockets when they lose. Wookies are known to do that

דארת' ויידר: …I sense something, a presence I've not felt since

ברמן (בקשר לרובוטים): .We don't serve their kind here

ובין שאר הדברים מ"האימפריה מכה שנית" ומ"שובו של הג'דיי": ג'אבה, יודה, התבליט של האן סולו הקפוא, הביקיני של ליאה, והדיאלוג – ליאה: .I love you האן: .I know.

"פרק 9" צפוי להיות הסרט האחרון על סקייווקר (לוק בטרילוגיה הראשונה, הוריו של לוק בשנייה, וריי ולוק בשלישית) ואם וכאשר יהיו סרטים חדשים של "מלחמת הכוכבים" הם אמורים להיות על דמויות חדשות בגלקסיה הרחוקה, עם חרבות האור והאפקטים הקוליים המוכרים, כולל טרילוגיה של ריאן ג'ונסון, שכתב וביים את "פרק 8- הג'דיי האחרונים".
בינתיים ב"דיסני פלוס" יש את "המנדלוריאן" ובדרך לפחות עוד שתי סדרות: על אובי וואן קנובי בכיכובו של יואן מקגרגור ועל קאסיאן אָנדוֹר, דמות מ"רוג אחת", בכיכובו של דייגו לונה.
העולם של "מלחמת הכוכבים" לא ייעלם בקרוב.

[…] "האימפריה מכה שנית" ו"שובו של הג'דיי" יש כל כך הרבה משפטים ורגעים שאותם מחקים ומזכירים באין-סוף סרטים וסדרות, אך מהסרטים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?