דיסני רוכשת את "מלחמת הכוכבים" ולוקאספילם: סרט חדש בסדרה ב-2015

"מלחמת הכוכבים: פרק 1 - אימת הפנטום". ליאם ניסן, יואן מק'גרגור.

"מלחמת הכוכבים: פרק 1 – אימת הפנטום". ליאם ניסן, יואן מק'גרגור.

'חברת וולט דיסני' (The Walt Disney Co.) הכריזה על רכישת חברת 'לוקאספילם' (Lucasfilm) שיצרה ומחזיקה בזכויות על סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", ובתוך כך הכריזה גם על סרט חדש בסדרה כבר ב-2015. שווי העסקה נאמד ב-4.05 מיליארד דולרים שינתנו במזומן (כחצי מהסכום) ובמניות.

במסגרת הרכישה, לוקאספילם תהפוך לחברה-בת של דיסני, שאל תפקיד הנשיא שלה תיכנס קת'לין קנדי, עד עתה יושבת-ראש-משנה בחברה. היא תהיה כפופה ישירות ליו"ר אולפני וולט דיסני, אלן הורן, וגם תשמש מפיקה בפועל בסרטי "מלחמת הכוכבים" הבאים שיופקו. יוצר הסדרה והסרטים הקודמים, ג'ורג' לוקאס בן ה-68, יעבור לתפקיד יועץ אמנותי, כאשר מתוכננים סרטים חדשים בסדרה כל שנתיים-שלוש, החל מ-2015 כאמור.

דיסני שילמה לפני שלוש שנים, סכום דומה עבור רכישת מארוול, שהתבררה כעסקה מצוינת עם הצלחתו המסחררת של הסרט "הנוקמים" (למעלה מ-1.5 מיליארד דולרים הוכנסו חזרה לדיסני מהקרנתו בבתי הקולנוע בלבד). אלא שלא הרבה לפני ש"הנוקמים" עלה לאקרנים והוכח כהצלחה, ראש אולפני דיסני, ריץ' רוס, התפטר. הרקע להתפטרות היה ככל הנראה אישור הפקת "הנוקמים" ו"ג'ון קרטר" תמורת למעלה מ-200 מיליון דולרים, שעשו לו צרות גדולות – ביחוד כאשר התברר כי "ג'ון קרטר" הוא סרט די גרוע, ולצד אי-הוכחת האפקטיביות (דאז) של רכישת מארוול. מנכ"ל ויו"ר החברה האם, בוב ייגר, כנראה הבין לימים כי רכישות בסדרי גודל שכאלה אינן נוראיות כל כך, ובחר לבצע רכישת-ענק נוספת.

"לוקאספילם מציגה תשוקה, חזון וסיפור עלילה יוצאי דופן של המייסד שלה, ג'ורג' לוקאס," כך מסר מנכ"ל ויו"ר דיסני, בוב ייגר. "עסקה זו תשלב בין פורטפוליו של תוכן ברמה עולמית הכולל את 'מלחמת הכוכבים', לבין היצירתיות היחודית וחסרת-ההשוואות של דיסני על גבי מספר פלטפורמות, עסקים ושווקים, על מנת לייצר צמיחה קבועה וליצור ערך ארוך-טווח משמעותי."

ייגר ככל הנראה מתכוון לפתוח פער משמעותי בין רווחי סרטי "מלחמת הכוכבים" הבאים בארה"ב, לבין שאר העולם. כל אחד מסרטי "מלחמת הכוכבים" בטרילוגיה-המקדימה שהחלה ב-1999, לא חצה את רף 80 מיליון הדולרים, בהפרש בין הרווחים בתוך ארה"ב למחוצה לה. לעומת זאת, "הנוקמים" חצה רף של 250 מיליון דולרים הפרש בין הרווחים בתוך ומחוץ לארה"ב.

 

שיוכים: חדשות סרטים

[…] דולרים מאז הופיע הסרט הראשון ב-1977. באוקטובר האחרון, רכשו אולפני דיסני את הזכויות לסרטים מחברת לוקאספילם של ג'ורג' לוקאס, תמורת 4 מיליארד דולרים […]

[…] שייכת לחברת "דיסני", שרכשו גם את "לוקאס פילם" של ג'ורג' לוקאס, והפיקו בעשור הנוכחי טרילוגיה שלישית ואחרונה של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?