קופות: בכורה מוצלחת ל"ג'ומנג'י 2"; "לשבור את הקרח 2" מעל מיליארד; כישלון ל"ריצ'ארד ג'ול" ול"על החגים ועל המוות"

"ג'ומנג'י 2: השלב הבא". קווין הארט, דוויין ג'ונסון.

"ג'ומנג'י 2: השלב הבא". קווין הארט, דוויין ג'ונסון.

קומדית ההרפתקאות "ג'ומנג'י 2: השלב הבא" התעלתה על קודמתה (52.7 מ"ד), והכניסה בסוף שבוע הבכורה שלה בצפון אמריקה כ-60.1 מיליון דולרים בקרב 4,227 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי הבכורה הטובה ביותר של אולפני סוני בחודש דצמבר (וגם ה-13 הכי מוצלחת באופן כללי לחודש זה), ששלחה את הסרט לצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ויהיה מענין לראות איך הסרט יחזיק מעמד מעכשיו לאור התחרות של "מלחמת הכוכבים 9" בשבוע הבא. השוק האמריקאי חשוב מאד לשני המותגים: 42% מהכנסות "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל" הגיעו מצפון אמריקה, ו-45% מהכנסות "מלחמת הכוכבים 7".

סרט האנימציה המוסיקלי "לשבור את הקרח 2" הורד לראשונה מצמרת טבלת שוברי הקופות בתום ארבעה סופי שבוע וגם ירד ב-45.5 אחוזים בהכנסותיו, שהסתכמו כעת ב-19 מיליון דולרים בקרב 4,078 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 366 מיליון דולרים, שבצירוף כ-666 מיליון דולרים משאר העולם, עומד כעת על 1.032 מיליארד דולרים. זהו הסרט השלישי של דיוויזית האנימציה באולפני דיסני שמגיע למיליארד דולרים (אחרי "לשבור את הקרח" הראשון ו"זוטופיה"), וגם השישי של דיסני בשנת 2019 לבדה שמגיע למיליארד. סביר שגם "מלחמת הכוכבים 9" אשר יצא בשבוע הבא יגיע גם הוא למיליארד, למרות שהוא יחצה את הרף הזה רק ב-2020.

מלבד שני סרטי המשפחה הללו, עלו בסוף השבוע בצפון אמריקה גם שני סרטים לקהל המבוגר יותר -"ריצ'ארד ג'ול" ו"על החגים ועל המוות" – אך הם נכשלו חרוצות, כשידו של המותחן הקומי "רצח כתוב היטב" נותרה על העליונה והוא זה שהתברג למקום השלישי בטבלת שוברי הקופות במקומם, בפער גדול. עם ירידה בת 34.9 אחוזים בלבד, "רצח כתוב היטב" הוסיף 9 מיליון דולרים בקרב 3,413 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 78 מיליון דולרים. בשאר העולם הכניס הסרט עד כה עוד 83.3 מיליון דולרים, ויש לו עוד ארצות חשובות כגון גרמניה ויפן לעלות בהן לאקרנים.

"ריצ'ארד ג'ול". פול וולטר האוזר, סאם רוקוול.

"ריצ'ארד ג'ול". פול וולטר האוזר, סאם רוקוול.

אחריו בטבלה התמקמה הדרמה "ריצ'ארד ג'ול" עם כ-5 מיליון דולרים בקרב 2,502 בתי קולנוע, בערך חצי ממה שציפו שהיא תכניס. זה מפתיע מאד, בעיקר בגלל שהסרט היה ידוע מאד: הוא זכה לקמפיין שיווק בולט, וכיכב במהדורות החדשות בארה"ב עם סקנדלים שונים, הבולט שבהם הוא טענה שהעיתונאית קאת'י סקראגס (בגילומה של אוליביה וויילד בסרט) קיבלה מידע סודי על גיבור הסרט מסוכן הבולשת הפדרלית (בגילומו של ג'ון האם בסרט) והשתמשה בו עבור העיתון שבו עבדה.

את החמישיה העליונה חתם סרט האימה "על החגים ועל המוות" עם 4 מיליון דולרים בקרב 2,625 בתי קולנוע בבכורה, שגם עבורו מדובר בערך בחצי ממה שציפו שיכניס. בהמשך הטבלה נכנסו עוד בכורות מעניינות בהפצות מצומצמות מאד של 4-5 בתי קולנוע: דרמת הפשע הקומית "אבני חן לא מלוטשות" (ש.ל.ר, Uncut Gems) הכניסה בבכורה 525 אלף דולרים, ודרמת הביוגרפיה "פצצה" הכניסה בבכורה 312 אלף דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?