קופות: "מלחמת הכוכבים 9: עלייתו של סקייווקר" מאכזב בצמרת; "קאטס" נכשל

"מלחמת הכוכבים: פרק 9 - עלייתו של סקייווקר".

"מלחמת הכוכבים: פרק 9 – עלייתו של סקייווקר".

על פי הנתונים היבשים, סרט המד"ב "מלחמת הכוכבים: פרק 9 – עלייתו של סקייווקר" תפס את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה עם 175.5 מיליון דולרים על פי הערכות בקרוב 4,406 בתי קולנוע שם, והפך גם לבכורה השלישית הכי גבוהה לחודש דצמבר. אולפני דיסני ניסו להנמיך ציפיות, ועל אף שמנין בתי הקולנוע של הפרק התשיעי היה הגבוה ביותר מבין כל הסרטים ממותג "מלחמת הכוכבים" שהוציאו דיסני לבתי הקולנוע באחריותם, הם כביכול ציפו שהוא יכניס רק 165 מיליון דולרים בצפון אמריקה.

אבל הנתונים היבשים הללו לא צריכים להרשים איש. זוהי כאמור הבכורה השלישית בגובהה בדצמבר, בהפרש של 20 מיליון דולרים מ"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" (155 מ"ד בשנת 2016), אבל את שני המקומות הראשונים של דצמבר תופסים שני קודמיו בטרילוגיה: "פרק 7: הכוח מתעורר" (247.97 מ"ד בשנת 2015) ו"פרק 8: אחרוני הג'דיי" (220 מ"ד בשנת 2017). מדובר בפער של כ-45 מיליון דולרים בין פרק 8 ל-9, שהוא האמת בערך הסכום שפרק 8 הכניס בהקרנות טרום הבכורה. ובכל זאת, פרק 9 הוא הפרק החותם של הטרילוגיה (תחושת 'הסוף' אמורה למשוך קהל), והאנליסטים ציפו לפני סוף השבוע שפרק 9 לא ירד מתחת ל-200 מיליון דולרים. ברם כשההכנסות של יום שישי נודעו (יום הבכורה המלאה בארה"ב), כבר העריכו שהסרט יגרוף כ-190 מיליון דולרים. גם זה לא קרה, והסיבה נעוצה בכך שהסרט לא התפשט מפה-לאוזן היטב, ויום שישי אחראי למעל 50 אחוזים מהכנסותיו בסוף השבוע. מצב כזה לא טוב להמשך פעילותו של הסרט בשבועות הבאים. בשאר העולם, כולל מסין, הכניס הסרט 198 מיליון דולרים.

מדוע פרק חתימת הטרילוגיה לא מתקרב להכנסות הראשון בטרילוגיה השלישית של המותג? מענין אם אולפני דיסני תוהים בעצמם האם בין סדרות הטלויזיה (סדרות אנימציה ו"המנדלוריאן") לבין הסרטים היעודיים ("רוג אחת", "סולו") – הם ממסחרים את המותג לעייפה, עד לרמה שמזדנבת תחושת מיאוס?

עוד מסוף השבוע בקופות צפון אמריקה: קומדית ההרפתקאות "ג'ומנג'י 2: השלב הבא" החזיקה לא רע בקופות בהתחשב בהתמודדות מול "מלחמת הכוכבים 9", עם ירידה בת 55.9 אחוזים לתוספת של 26.1 מיליון דולרים מתוך 4,227 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 101.9 מיליון דולרים. מענין אם החולשה היחסית של "מלחמת הכוכבים" תניב הצלחה גדולה ל"ג'ומנג'י 2" בהקרנות חג המולד. אחרי "ג'ומנג'י 2" התברג "לשבור את הקרח 2" עם תוספת של 12.3 מיליון דולרים לכדי 386.5 מיליון בחמישה שבועות.

"קאטס". טיילור סוויפט.

"קאטס". טיילור סוויפט.

ורק במקום הרביעי ניתן למצוא את המחזמר הקולנועי "קאטס" שהסתפק ב-6.5 מיליון דולרים מ-3,380 בתי קולנוע בצפון אמריקה. כבר בשלב הטריילרים היו בעיות עם הסרט, כולל תלונות על מראה החתולים הממוחשב ועוד. מכאן ניתן להבין שהסרט לא ענין אנשים מספיק כדי להתעלות על הביקורות הקטלניות, ואלו שבחרו לראות את הסרט יצאו ממנו מאוכזבים מאד על פי סקרי קהל מחוץ לבתי הקולנוע בארה"ב.

את החמישיה העליונה של סוף השבוע חותמת קומדית המיסתורין "רצח כתוב היטב" עם תוספת של 6.1 מיליון דולרים לכדי 89.6 מ"ד בארבעה שבועות.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?