קופות: "בחורים רעים לתמיד" מצליח הרבה מעל הציפיות; "דוליטל" חלש אבל לא אסון

מאת
20 בינואר 2020 בשעה 6:55
"בחורים רעים לתמיד". וויל סמית', מרטין לורנס.

"בחורים רעים לתמיד". וויל סמית', מרטין לורנס.

חג מרתין לותר קינג בארה"ב (שיצוין היום, ב') הביא איתו סוף שבוע של התעלות על ציפיות נמוכות (או בינוניות לכל היותר) בקופות של בתי הקולנוע בצפון אמריקה. סרט הפעולה הקומי "בחורים רעים לתמיד" הפתיע כאשר התעלה רבות מעל 48.1 מיליון דולרים של "יוצאים לסיבוב" מ-2014 (גם הוא סרט פעולה בכיכובם של שחקנים שחורים), והביא את הבכורה השניה בגובהה לסוף השבוע שסביב חג מל"ק: 59 מיליון דולרים בקרב 3,775 בתי קולנוע, על פי הערכות; ו-68.1 מ"ד בצירוף ההערכות להכנסותיו ביום החג, הוא היום כאמור. הסרט המכניס ביותר סביב חג מל"ק הוא "צלף אמריקאי", שגרף 89.3 מ"ד בסוף השבוע המקביל של 2015 (או 107.2 מ"ד אם מסתכלים גם על יום החג עצמו). אגב, "בחורים רעים לתמיד" עם וויל סמית' ומרטין לורנס שבר שיא עבור אולפני סוני והפך לסרט למבוגרים בלבד (דירוג R) המכניס ביותר שלהם (מעל "רחוב ג'אמפ 22" שיצרו בשיתוף עם אולפני קולומביה ב-2014 והכניס כ-57 מ"ד). מחוץ לצפון אמריקה הכניס "בחורים" עוד 38.6 מיליון דולרים, על פי הערכות, וזאת מ-39 ארצות בלבד שאינן כוללות את רוסיה, צרפת ויפן.

הרבה מאחור בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, נכנסה הקומדיה המשפחתית "דוליטל" בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור, שאמנם הכניסה מעט מאד כסף ביחס לתקציב של 175 מיליון הדולרים שלה, אבל מימדי האסון פחות נוראים ממה שציפו במקור. וציפיות הן חלק גדול מהטעם שמשאיר הסרט. "דוליטל" הכניס בבכורה 22 מיליון דולרים בקרב 4,155 בתי קולנוע, על פי הערכות; וכ-30 מיליון דולרים אם מצרפים את ההערכות להכנסות ביום החג היום. זה לא רע לסרט שנקטל קשות בביקורות. בחלקים מסוימים של העולם הסרט הוקרן זאת השבוע השני כבר, והגדיל את כמות הארצות שלו ל-46, כך שהכנסותיו התעצמו בעוד כ-17.2 מיליון דולרים.

למקום השלישי בטבלת צפון אמריקה ירד סרט המלחמה "1917" עם תוספת 22 מיליון דולרים בקרב 3,612 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 76 מיליון דולרים. אחריו סרט ההרפתקאות "ג'ומנג'י 2: השלב הבא" עם תוספת של 9 מיליון דולרים בקרב 3,323 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 270 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "מלחמת הכוכבים: פרק 9 – עלייתו של סקייווקר" עם תוספת של 8 מיליון דולרים בקרב 3,058 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 492 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות