"פרזיטים" יוקרן בגרסת שחור-לבן גם בקולנוע בישראל

"פרזיטים". סונג קאנג-הו.

"פרזיטים". סונג קאנג-הו.

הסרט הקוריאני "פרזיטים" של בונג ג'ון-הו יוקרן בגרסת שחור ולבן גם בבתי קולנוע נבחרים בישראל. הגרסה הוכנה עוד לפני שהסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן (משם יצא עם הפרס הגדול), והיא תערוך את הקרנת הבכורה שלה בפסטיבל רוטרדם ההולנדי, בטרם תגיע לבתי הקולנוע בישראל ובעולם. הבמאי מסר: "תמיד חלמתי לעשות סרט בשחור-לבן, חלום אותו חלקתי עם הצלם שלי קיונג פיו הונג. ואני גאה להציג את 'פרזיטים' בשחור-לבן ונרגש מכך שהסרט יוצג בבתי הקולנוע בצורה הזו. צפיתי בגרסה הזו כבר פעמיים ולרגעים חשתי שזה כמו אגדה, היתה לי תחושה שאני צופה בסרט מימים עברו. בפעם השניה שצפיתי חשתי שהסרט ריאליסטי ומחודד יותר, כאילו נחתכתי על ידי סכין חד. השחור-לבן מחדד את הופעת השחקנים ונותן פוקוס יותר ברור על הדמויות."

"פרזיטים" מועמד ל-6 פרסי אוסקר, ומספר על משפחה קוריאנית עניה, אשר הבן תופס עבודה בתור מורה פרטי לאנגלית של ילדה עשירה, ולאט לאט הוא מושך עוד מבני משפחתו לתפקידים נוספים אצל המשפחה העשירה.

הסרט מופץ בישראל בידי 'סרטי רד קייפ' ו'סרטי נחשון', שמחזירים אותו להקרנות בצבע בבתי הקולנוע המסחריים (ולא רק הסינמטקים) כבר בסוף השבוע הקרוב (30 בינואר) לקראת פרסי האוסקר (9 בפברואר). הקרנות הגרסה בשחור ולבן תחלנה ב-10 בפברואר בסינמטקים, יום אחרי טקס הענקת פרסי האוסקר. גם את סרטו "אמא" (2009) המיר בונג ג'ון-הו לגרסה בשחור ולבן, אך היא לא הגיעה לבתי הקולנוע בארץ.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?