סרט מצולם מהמחזמר "המילטון" עם השחקנים המקוריים יעלה לאקרנים מסביב לעולם

אובמה מאחורי הקלעים של "המילטון" ב-2015.

אובמה מאחורי הקלעים של "המילטון" ב-2015. Behind the Lens: 2015 Year in Photographs By Pete Souza, Chief Official White House Photographer

המחזמר המצליח "המילטון" מאת לין-מנואל מירנדה יגיע לבתי הקולנוע מסביב לעולם בגרסה מצולמת של ההופעה הבימתית באולם 'ריצ'ארד רוג'רס' שבמנהטן, ארה"ב, עם צוות השחקנים המקורי. "המילטון" הוא מחזה עטור פרסים, בינהם 11 פרסי טוני לבמה ופרס פוליצר לדרמה, שעלה לראשונה על הבמות של ברודווי בשנת 2015. העלילה מספרת על חייו של אלכסנדר המילטון, מהאבות המייסדים של ארצות הברית (בגילומו של מירנדה). עוד מופיעים: דויד דיגס בתור תומאס ג'פרסון והמרקיז דה לפייט, לזלי אודום ג'וניור בתור אהרון בר, כריסטופר ג'קסון בתור ג'ורג' וושינגטון, ג'ונתן גרוף בתור המלך ג'ורג' הבריטי, ופיליפה סו בתור אלייזה המילטון.

התיעוד הבימתי שאורכו שעתיים ו-40 דקות ונערך לסרט קולנוע, נעשה שבועיים לפני שהחלו חברי הצוות לפרוש ממנו. הוא מבוסס על שלוש הופעות חיות והופעה אחת נוספת ללא קהל – כל זאת על מנת ללכוד זויות צילום שונות. בחברת היצוג של מירנדה החלו לחפש לו קונים בהוליווד, עד שכעת נחתם חוזה עצום של 75 מיליון דולרים לזכויות הפצה עולמיות עם אולפני דיסני. זהו אחד הסכומים הגבוהים ביותר, אם לא הגבוה ביותר, ששילם אולפן עבור זכויות הפצה לסרט מוגמר. סביר להניח שדיסני רוצים להעשיר ולגוון איתו את הקטלוג שלהם בשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס' שהולך ומתרחב בעולם, ולהנגיש את המחזה מחוץ לארה"ב ובריטניה.

הסרט עתיד לעלות לאקרנים בצפון אמריקה ב-15 באוקטובר, 2021, וסביר להניח שדיסני יפיצו את הסרט במקביל למרבית העולם, כולל אצלנו בישראל. מחזמר קודם מאת מירנדה, "בהייטס" (ש.ל.ר, In The Heights), עבר עיבוד קולנועי מלא (להבדיל מ"המילטון") ועתיד לעלות בהמשך השנה על המסכים.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?