יובל אדלר יעבד לסדרה עבור קשת ו-HBO את חיסול עימאד מורניה

"בית לחם". יובל אדלר, שאדי מרעי.

"בית לחם". יובל אדלר, שאדי מרעי.

הבמאי-תסריטאי הישראלי המתגורר בניו יורק, יובל אדלר ("המורה לאנגלית", "בית לחם"), יעבד למיני-סדרת דרמה "השכם להורגו" (Rise and Kill First) את סיפור החיסול של עימאד מורניה, ממקימי ארגון הטרור 'חיזבאללה'. המיני-סדרה תתבסס על ספרו רב המכר באותו השם של רונן ברגמן, על היסטורית הסיכולים הממוקדים של ישראל. היא גם תסמן את שיתוף הפעולה השני בין חברת 'קשת אינטרנשיונל' הישראלית לבין רשת השידור האמריקאית HBO, אחרי "הנערים" המדוברת.

מורניה היה המפקד הצבאי הבכיר של חיזבאללה, והיה מעורב בפיגועים רבים עוד משנות ה-1980. בין הפיגועים אפשר למנות את הפיגוע במטה המארינס ובשגרירות ארה"ב בלבנון בשנת 1983 ואת הפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירוס בשנת 1992. הוא היה שותף בטרור חטיפת מטוסים ואזרחים מערביים, והיה מבין האנשים המבוקשים ביותר של ה-CIA וה-FBI. הוא חוסל במבצע משותף של ה-CIA והמוסד הישראלי בשנת 2008, באמצעות פצצה שהוטמנה בגלגל החלופי של רכבו בדמשק, סוריה.

אדלר וברגמן גם יפיקו את הסדרה בפועל, לצידם של אבי ניר, פיטר טרוגו ואלון שטרוזמן מ'קשת אינטרנשיונל'. השלב הבא של הפרויקט יהיה כתיבת התסריט ובעקבותיו יקבעו תאריכים להפקה ושידור.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?