קופות: "בלאדשוט" סביר, "משחקי ציד" חלש ו"קדימה" צנח בצל בהלת הקורונה

"בלאדשוט". אלכס הרננדז, וין דיזל.

"בלאדשוט". אלכס הרננדז, וין דיזל.

בישראל נכנסנו לסוף השבוע עם בהלה הולכת וגוברת כלפי מחלת הקורונה, אבל בארה"ב זה חילחל טיפה יותר לאט, כאשר מערכת החינוך שם המשיכה לתפקד כרגיל ביום שישי, ורק מדינות מסוימות בחרו להגביל את ההתקהלויות כמו גם חברות עצמאיות דוגמת דיסני שסגרה את פארקי השעשועים שלה. התוצאה היא שיש כמות מכובדת של אנשים שהלכה לקולנוע על אף התמונות ברשתות בחברתיות ובכלי התקשורת של קונים מרוקנים את רשת הקמעונאות 'קוסקו' (Costco). ברם הצניחה החופשית של סרט האנימציה "קדימה" ב-73.1 אחוזים בהכנסותיו בצפון אמריקה מהשבוע שעבר, מעידה שהכמות המכובדת הזו אינה מספיקה. בסך הכל הסרטים בקופות גרפו בערך 55.3 מיליון דולרים ביחד, שזה הסכום הנמוך ביותר מאז סוף השבוע של ה-15-17 בספטמבר בשנת 2000, אז גרפו הסרטים רק 54.5 מ"ד (ללא סרטים חדשים בהפצה רחבה).

הצניחה של "קדימה" ב-73.1 אחוזים בהכנסות הותירה אותו עם תוספת של 10.5 מיליון דולרים בקרב 4,310 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 60.3 מיליון דולרים. בשאר העולם הוסיף הסרט עוד 6.8 מיליון מ-47 ארצות, מה שהביא אותו לצבור 41.4 מ"ד עד כה.

אחריו, בקרב די צמוד, נמצאות שתי בכורות: הדרמה-הרומנטית-נוצרית "אני עוד מאמין" (ש.ל.ר, I Still Believe) עם 9.5 מיליון דולרים בבכורה בקרב 3,250 בתי קולנוע, וסרט הפעולה "בלאדשוט" עם 9.3 מיליון דולרים בקרב 2,861 בתי קולנוע, על פי הערכות. "בלאדשוט" אמנם נפגע מבהלת הקורונה, אבל לפי הניתוחים שאפשר לעשות, לא מדובר בפגיעה קשה מדי. אגב, דעת הביקורת כלפי הסרט די קשה, אבל הקהל שהלך לצפות בסרט בצפון אמריקה דווקא חיבב את הסרט והעניק לו ציון גבוה בסקרים מחוץ לבתי הקולנוע. בשאר העולם, הכניס "בלאדשוט" עוד 13 מיליון דולרים בקרב 50 ארצות, שברובן הוא התברג לצמרת טבלת ההכנסות בסוף השבוע.

במקום הרביעי בצפון אמריקה ניצב "בלתי נראה" עם ירידה בת 60.3 אחוזים בהכנסות, שהיא תוספת של 6 מיליון דולרים בקרב 3,636 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 64.4 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה המותחן האלים "משחקי ציד" שהכניס בבכורה 5.3 מיליון דולרים בקרב 3,028 בתי קולנוע. הסרט נדחה מאוגוסט האחרון בבתי הקולנוע לאחר שני מקרי רצח המוניים בידי רובאים אמריקאים, אבל הוא לא זכה לעדנה גם בתאריך החדש שלו כמובן.

"משחקי ציד". ג'סטין הארטלי.

"משחקי ציד". ג'סטין הארטלי.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?