"האקס המיתולוגי" הוזמנה לעונה של 13 פרקים בעקבות הפיילוט ב-CBS

"האקס המיתולוגי". איתי טיראן, ורד פלדמן, טלי שרון, עומר ברנע.

"האקס המיתולוגי". איתי טיראן, ורד פלדמן, טלי שרון, עומר ברנע. צילום באדיבות יח"צ.

רשת הטלויזיה האמריקאית CBS הזמינה עונה של 13 פרקים לגרסה שלה "רשימת האקסים" (ש.ל.ר, The Ex List) המבוססת על סדרת הדרמה-קומדיה הישראלית "האקס המיתולוגי" של סיגל אבין. את הפיילוט האמריקאי הוביל ג'ונתן לוין ("מכושפות") על פי פיתוח ועיבוד של דיאן רוגיירו ("ורוניקה מארס") ובהפקת 20th Centry Fox Television.

בגרסה האמריקאית מככבת אליזבת' ריזר ("המאמין") בדמותה של טלי שרון בגרסה הישראלית. הן מגלמות אישה צעירה שמגדת עתידות אומרת לה כי אם היא לא תמצא את אהבת חייה בתוך שנה – היא לא תמצא אותו מעולם – וגם שאותה אהבה גדולה כבר היתה בידיה אך היא זרקה אותו. כעת היא מכינה רשימה של כל בני הזוג בעברה ומנסה להבין מי מהם הוא הגבר הנכון.

הסדרה מיועדת לשידור בעונת הסתיו הקרובה בארה"ב, ותהפוך את המקור הישראלי לשני בלבד בהיסטוריה שזוכה לעיבוד אמריקאי מלא אחרי "בטיפול" (ובכך היא עקפה את "מסודרים" שנמכרה לפניה לרשת FOX אבל בינתים לא הבשילה לסדרה מוזמנת). ברשתות ברודקאסט כמו CBS הזמנה מראש של עונה בסדרה חדשה היא של 13 פרקים, ואז אם הסדרה מצליחה, ניתן להאריך את הסדרה ל-22 פרקים במסגרת אותה העונה.

אם "רשימת האקסים" תצעד בעקבות "בטיפול HBO" (שעלתה לשידור בארה"ב בסוף ינואר השנה) ותנחל הצלחה ביקורתית וציבורית דומה, היא תוכל להמתיק את הטעם המר שנשאר למקור הישראלי של 'ינוסן הפקות' ו'קשת' בארץ. הגרסה הישראלית הוסרה משידור אחרי 11 פרקים בלבד (מתוך 13 שצולמו) משלא הצליחה לעורר את אהדת המבקרים או מספיק רייטינג (13-18% בממוצע בקרב משקי בית יהודים, שזה מחוץ לעשיריה העליונה בטבלת הרייטינג וחצי מסדרות כמו "מסודרים").

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?