השחקנית אוליביה דה הבילנד, מכוכבות "חלף עם הרוח", הלכה לעולמה בגיל 104

"חלף עם הרוח". ויויאן לי, אוליביה דה הבילנד, האטי מקדניאל.

אוליביה דה הבילנד במרכז, עם ויויאן לי (מימין) האטי מקדניאל. מתוך "חלף עם הרוח".

השחקנית אוליביה דה הבילנד, מהשרידים האחרונים של תור הזהב ההוליוודי, זוכת שני פרסי האוסקר ומכוכבות הסרט "חלף עם הרוח", הלכה לעולמה שבועות אחדים אחרי שחגגה את יום הולדתה ה-104. נמסר כי השחקנית מתה בנסיבות טבעיות אתמול (א'), בביתה שבפריז, צרפת.

אוליביה דה הבילנד נולדה להורים בריטים בטוקיו, ושנה אחריה נולדה לה אחות שלימים תיקרא ג'ואן פונטיין, עמה ידעה יחסים מורכבים שעמדו במרכז הסדרה "אויבות" (ועל כך היא תבעה לדין בקליפורניה, אך התביעה נדחתה ביולי 2018 והיא הבטיחה לתבוע בבית הדין הגבוה בארה"ב אך זה לא קרה עד כה). כשדה הבילנד ופונטיין היו פעוטות, הוריהן התגרשו, והן עברו עם אמן לצפון קליפורניה. האם לימדה דיקציה ושליטה בקול.

דה הבילנד תכננה ללכת בעקבות אימה ולהפוך למורה, אך לאחר הופעה בהצגת בית הספר שלה, שכרו אותה להופיע בסרט "אליבי אייק" (Alibi Ike) ב-1935, בעקבותיו היא הוחתמה לחוזה של שבע שנים בידי אולפני האחים וורנר. היא הופיעה במספר סרטים לצידו של ארול פלין הצעיר, בין היתר ב"הרפתקאותיו של רובין הוד" (1938), מה שהצית שמועות על מערכת יחסים בינהם על אף שפלין היה נשוי לשחקנית לילי דמיטה (דה הבילנד דחתה את השמועות).

אמנם על המסך היא נכנסה רבות לתפקידים בתור פנים יפות שמחכות להצלה, בחייה ובפועל בדמויות שגילמה היא הציגה גם מידה רבה של נחישות ועקשנות, שבחיים האמיתיים אף גרמו לה להשעיות מהפקות. למשל התעקשה להופיע בסרט "חלף עם הרוח" (1939) שלא היה סרט של האחים וורנר, על אף החוזה בינהם. היא היתה מועמדת לפרס האוסקר חמש פעמים, ארבע פעמים בקטגורית השחקנית ופעם אחת בקטגורית שחקנית המשנה, מתוכם זכתה פעמיים: ב-1946 על תפקידה בסרט To Each His Own, וב-1949 על תפקידה בסרט "היורשת". ב-1965 היתה לנשיאה הראשונה ממין נקבה שעמדה בראש חבר השופטים של פסטיבל קאן בצרפת.

בשנים האחרונות התרחקה מאור הזרקורים והתגוררה בביתה בצרפת. היא נראתה באחרונה על המסך בטקס פרסי הסזאר הצרפתים בפברואר 2011.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?