משה איבגי נידון לשישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי בגין המעשה המגונה

"השוטר הטוב". משה איבגי.

"השוטר הטוב". משה איבגי.

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (ה') שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות על השחקן משה איבגי, בעקבות הרשעתו בעבירת מעשה מגונה בשני מקרים, באישה שעבדה איתו במהלך צילומי סרט בשנת 2012 ובצילומי הסדרה "הבורר". עוד גזר עליו בית המשפט מאסר על תנאי למשך שישה חודשים ותשלום של עשרת אלפים ש"ח לאישה.

בגזר הדין, כתב השופט זיו אריאלי כי "ממעשי הנאשם פגעו בביטחונה של המתלוננת א' ובאוטונומיה שלה על גופה. הם פגעו בזכותה של א' להסתובב במקום עבודתה כשהיא חופשיה מידיים שנשנלחות לעבר גופה, ממגע שאינו ברצונה או בהסכמתה ומהערות מיניות מבזות. זכותו של כל אדם להתהלך במרחב הציבורי ובמקום העבודה ולהתלבש כרצונו. לבוש הנראה בעיני אחרים כ'חושפני' או 'פרובוקטיבי' אינו בגדר הזמנה למגע. אין [בלבוש כזה, א.ש.] כדי 'לסמן' את המתלבש כ'אובייקט מיני'. זכותו של כל אדם – גבר או אישה – לסמן לעצמו את גבולות מיניותו, מבלי שגבולות אלו יביאו עליו 'התבדחויות' ו'הצעות' מצדם של אחרים, שיש בהן כדי לבזות אותו, להציגו באופן נלעג, או להחפיץ אותו."

עוד כתב השופט כי "הנאשם הוא 'כוכב', איש תרבות, דמות ידועה ובעלת השפעה. א', לעומתו, הצעירה ממנו בכ- 30 שנה, עבדה בתפקיד זוטר במחלקת אביזרים. 'נערת props', כך מכונה תפקידה בעגה המקצועית. פער הגילאים, פערי הכוחות והמעמד במקום העבודה – ברורים לעין כל. במעשי הנאשם גלומים כיעור ואטימות. כבכל עבירת מין, אף המעשים בהם הורשע הנאשם כרוכים בביטול רצונו של הקורבן, ביטול האוטונומיה של נפגע העבירה על גופו – וראייתו ככלי וחפץ למימוש רצונותיו של הפוגע. בנוסף, שני האירועים התרחשו בעת שנכחו במקום אחרים, עובדה אשר גם בה יש כדי להעצים את תחושת הביזוי, המבוכה וההשפלה של המתלוננת."

גזר הדין, שניתן חצי שנה אחרי ההרשעה, רחוק מאד מהעונש שביקשה הפרקליטות, של 15 חודשי מאסר בפועל. עבודות השירות שבהן הסתפק בית המשפט ירוצו בתחנת המשטרה זכרון יעקב, החל ב-21 באוקטובר. השופט קבע כי המעשים אינם ברף העליון של עבירת המעשה המגונה, ולכן קבע כי הענישה צריכה להיות "בטווח הבינוני", שבין שעות לתועלת הציבור לבין תשעה חודשי מאסר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?