מאור שוויצר, דניאל ליטמן, גל אמיתי ואקי אבני לסרט המלחמה "קרב אוויר" של רועי הורנשטיין

"שעת נעילה". מאור שוויצר.

מאור שוויצר מתוך "שעת נעילה". צילום: ורד אדיר.

השחקנים מאור שוויצר, דניאל ליטמן, גל אמיתי ואקי אבני יככבו סרט המלחמה הישראלי "קרב אוויר" של רועי הורנשטיין ("המקלט"). הורנשטיין כתב את התסריט ויביים, ושוויצר ימיר את מדי צה"ל הירוקים שלו מ"שעת נעילה" במדי הבז' של חיל האויר.

עלילת הסרט מביאה את סיפורו של 'מבצע מוקד' של חיל האוויר הישראלי במלחמת ששת הימים, בו הושמדו בתוך יום אחד את חילות האוויר של מצרים, סוריה וירדן – דרך סיפורם האישי של שני טייסים עם בעיות אגו.

"קרב אוויר" עבר תהפוכות רבות עד כה מאז הוכרז ב-2012. במקור לוהקו אליו השחקנים הנרי דוד ועודד לאופולד והוא הוגש לתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, אך נימוקי הדחיה שלו גרמו לסערה: הורנשטיין טען שהסרט נדחה בשל שיקולים פוליטיים, הביא זאת לידיעת שרת התרבות דאז מירי רגב, ונטען כי זו ביקשה את בדיקתה של מועצת הקולנוע, על אף שהטענה נדחתה בידי יו"ר המועצה דוד אלכסנדר. בכל אופן, המועצה התכנסה כדי לדון בסרט, וגם זה עורר תרעומת, אך לבסוף הוחלט להקים ועדה לבדיקת הנושא, שלא פורסמו מסקנותיה עד היום, ככל הידוע לי.

לפני כשנתיים קיבל הסרט מימון מקרן רבינוביץ', והוא יופק בידי מיכאל שרפשטיין דרך 'טופיה תקשורת'. עם הליהוקים החדשים והמימון, הסרט צפוי לצאת לצילומים בחודשים הקרובים.

[…] ליהי קורנובסקי מצטרפת אל מאור שוויצר, דניאל ליטמן, גל אמיתי ואקי אבני בסרט […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?