החלו צילומי סרט המלחמה הישראלי "קרב אוויר", ליהי קורנובסקי מצטרפת

"להרוג את הסבתא". ליהי קורנובסקי.

"להרוג את הסבתא". ליהי קורנובסקי. צילום: ורד אדיר.

השחקנית ליהי קורנובסקי מצטרפת אל מאור שוויצרדניאל ליטמןגל אמיתי ואקי אבני בסרט המלחמה הישראלי "קרב אוויר" של רועי הורנשטיין ("המקלט"), שכתב ויביים אותו. החדשות מגיעות על רקע התחלת הצילומים לפני שלושה ימים (ב-23 בנובמבר) ויומיים אחרי יום הולדתה ה-28 של קורנובסקי, שתסמן את שיתוף הפעולה השני שלה עם שוויצר ("להרוג את הסבתא", 2015).

עלילת "קרב אוויר" מביאה את סיפורו של 'מבצע מוקד' של חיל האוויר הישראלי במלחמת ששת הימים, בו הושמדו בתוך יום אחד את חילות האוויר של מצרים, סוריה וירדן – דרך סיפורם האישי של שני טייסים עם בעיות אגו. קורנובסקי היא הליהוק הנשי הראשון לתפקיד בכיר, אך טרם ידוע לאיזו דמות.

הסרט התחיל בתהליכי ההפקה וההכנות הסופיות בשבוע האחרון, בין היתר בסימולטור הטיסה 'הטייסת' (ראו תמונות בסוף), והדליק את המצלמות כאמור ב-23 בנובמבר. באחרונה הצטלמה קורנובסקי לעונה השניה של הסדרה "מלכות", ומלבד זאת היא עומדת לפתוח את פסטיבל ירושלים הקרוב עם "סאבלט". לאחרונה הופיעה על המסך הקטן בסדרות "לאבד את אליס" ו"קיבוצניקים".

"קרב אוויר" עבר תהפוכות רבות עד כה מאז הוכרז ב-2012. במקור לוהקו אליו השחקנים הנרי דוד ועודד לאופולד והוא הוגש לתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, אך נימוקי הדחיה שלו גרמו לסערה: הורנשטיין טען שהסרט נדחה בשל שיקולים פוליטיים, הביא זאת לידיעת שרת התרבות דאז מירי רגב, ונטען כי זו ביקשה את בדיקתה של מועצת הקולנוע, על אף שהטענה נדחתה בידי יו"ר המועצה דוד אלכסנדר. בכל אופן, המועצה התכנסה כדי לדון בסרט, וגם זה עורר תרעומת, אך לבסוף הוחלט להקים ועדה לבדיקת הנושא, שלא פורסמו מסקנותיה עד היום, ככל הידוע לי. לפני כשנתיים קיבל הסרט מימון מקרן רבינוביץ', והוא יופק בידי מיכאל שרפשטיין דרך 'טופיה תקשורת'.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Daniel Litman (@danielitman)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maor Schwietzer (@maor_schwietzer)

[…] סיים להופיע על המסך הקטן ב"שעת נעילה"), משום שהוא מצטלם בימים אלה לסרט המלחמה "קרב אוויר" של רועי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?