אוסקר אייזק יגלם את קופולה ב"פרנסיס והסנדק" על מאחורי הקלעים של הסרט

"בתוך לואין דיויס". אוסקר אייזק.

"בתוך לואין דיויס". אוסקר אייזק.

השחקן אוסקר אייזק יגלם את הבמאי פרנסיס פורד קופולה ואילו ג'ייק ג'ילנהול יגלם את המפיק רוברט אוונס, בסרט הדרמה "פרנסיס והסנדק" (ש.ל.ר, Francis and the Godfather) שיספר על המאבקים הייצריים שהתחוללו מאחורי הקלעים של יצירת הקלאסיקה "הסנדק". את התסריט לסרט כתב אנדרו פרוטה והוא עבר בהוליווד במסגרת 'הרשימה השחורה' של תסריטים מעניינים שטרם הופקו, אבל משנה קצת כיוון בידי המפיק בארי לוינסון, ואף קיבל את ברכתו של קופולה.

פרנסיס פורד קופולה היה בשעת ההפקה של "הסנדק" במאי צעיר יחסית בן 31, שרצה חופשיות אמנותית גדולה משאולפני פאראמאונט ושליחם על הסט אוונס, הסכימו בהתחלה לתת לו. הסרט מבוסס על ספר מאת מריו פוצו שם העלילה מתרחשת בקנזס סיטי, אלא שקופולה רצה למשל להעתיק את ההתרחשויות אל העיר ניו יורק ובכך להגדיל משמעותית מאד את התקציב של הסרט. גם בגזרת הליהוק הוא רצה להמר על השחקן האלמוני אל פאצ'ינו ועל השחקן שהיה רחוק מימיו הגדולים מרלון ברנדו, מה שהיה עשוי להקשות משמעותית על הסרט למשוך קהל. אגב, נטען שגם מאפיונרים אמיתיים ניסו להפריע להפקה משום שלא היו מרוצים מהצגת אורח חייהם לקהל הרחב. באותה התקופה אולפני פאראמאונט היו על סף פשיטת רגל ונזקקו נואשות ללהיטים, אך במבט לאחור אוונס ופאראמאונט השקיעו בשניים מהאוטורים האמריקאים הגדולים באותה התקופה – הן קופולה והן רומן פולנסקי עם "תינוקה של רוזמרי" ו"צ'יינה טאון". זו הזדמנות טובה להזכיר שבן אפלק מתוכנן לביים סרט עם רעיון דומה על מאחורי הקלעים של "צ'יינה טאון", ואילו דיויד פינצ'ר מביים את סיפור מאחורי הקלעים של "האזרח קיין".

"הסנדק" הפך להצלחה כלכלית כמו גם בקרב הביקורות והפרסים, כולל שלושה פרסי אוסקר – לסרט הטוב ביותר, לתסריט ולשחקן הראשי ברנדו (בזכיה המפורסמת שבעתיה התלונן השחקן על יחסה של הוליווד לאינדיאנים ותרם את הפרס לאקטיביסט לטובת ילידי אמריקה). מענין מי יגלם אותו בסרט.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?