ליאור דיין מתכנן את הספין-אוף "גבעת חלפון 1.5" עם סלקום

"גבעת חלפון אינה עונה". ישראל פוליאקוב.

"גבעת חלפון אינה עונה". ישראל פוליאקוב ז"ל במרכז. צילום באדיבות ההפקה.

היוצר והעיתונאי ליאור דיין חתם על הסכם עם 'סלקום טי-וי' להפקת המיני-סדרה "גבעת חלפון 1.5", ספין-אוף לסרט המיתולוגי "גבעת חלפון אינה עונה" של אביו, אסי דיין ז"ל. את התסריט מתכנן דיין הבן לכתוב ביחד עם התסריטאי השותף של אביו לסרט המקור, נפתלי אלטר, ועם ויקטור בובלי שיהיה זה תסריט הביכורים שלו ועבודתו השניה בטלויזיה, אחרי שהופיע בתפקיד חולה במוסד בו מתאשפז בן דמותו של דיין הבן בסדרה "נורמלי".

בינתים אין פרטים על העלילה המתוכננת, או מה גרם לליאור דיין (שירש את הזכויות על "גבעת חלפון אינה עונה" מאביו), להסכים ליצור לסרט המשכיות. הוא רק מסר בתגובה: "במשך השנים, פעם אחר פעם, באופן סדרתי, פנו אלי וביקשו את הסכמתי ליצירת סרט המשך ל'גבעת חלפון', אך תמיד סירבתי בטענה שמדובר ביצירת מופת שעם הזמן הפכה לדבר קדוש ולכן אסור לגעת בה. אלא שלפני שנה, התרחש מקרה שמעולם לא חשבתי שיכול לקרות ובעקבות זה, אני חייב להודות, עמדתי השתנתה. 45 שנים אחרי, גבעת חלפון תענה."

"אנו גאים," הוסיף מנכ"ל סלקום אבי גבאי, "ומאד מאד מתרגשים לחבור לליאור דיין ולנפתלי אלטר המוכשרים ולהביא בקרוב לצופי סלקום tv מיני-סדרה חדשה המבוססת על הקומדיה הסאטירית הכי גדולה והכי מצוטטת בתולדות הקולנוע הישראלי שגדלנו עליה וראינו עשרות פעמים. 'גבעת חלפון אינה עונה' הוא סרט שהפך לקאלט ישראלי, סביבו התפתחה תרבות שלמה בכל מגזרי האוכלוסיה, והפך למיתוס ענק שאין עליו עוררין."

הצעד הבא לפרויקט יהיה כתיבת התסריט, וסביר שאם יצליחו להגות קווי עלילה מעניינים לדמויות שהופיעו בסרט המקור, ינסו לפנות איתם לשחקנים שהופיעו בו כדי שיצטרפו לפרויקט הספין-אוף. ליאור דיין רואה כאמור בימים אלה את התסריט שמבוסס בחופשיות על חייו מעל המרקע עם "נורמלי", אצל HOT. עבור 'סלקום טי-וי' מצטרף הפרויקט למבחר זעום מאד של הפקות מקור, שהבולטת בה היא "משיח".

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?