קופות: "וונדר וומן 1984" צולל בסופ"ש השני, בעוד אחרים עלו – בגלל הסטרימינג?

"וונדר וומן 1984". גל גדות.

"וונדר וומן 1984". גל גדות.

"וונדר וומן 1984" צלל בסוף השבוע השני שלו בצפון אמריקה ב-67.1 אחוזים, שזה גבוה מאד באופן כללי וגם באופן פרטני עבור ז'אנר גיבורי העל – אפילו אלה ממותג DC. הסרט הכניס תוספת של 5.5 מיליון דולרים על פי הערכות, וצבר עד כה בשבועיים 28.5 מיליון. היה זה סוף השבוע של אחרי חג המולד ותחילתה של השנה האזרחית החדשה. מסורתית, סרטים בסופ"ש הזה בדרך כלל עולים מעל ההכנסות שלהם בשבוע הקודם, או לפחות יורדים מעט (עד כ-20%). ואכן כך היה גם השנה: 9 מתוך 13 הסרטים שהובילו את טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע צמחו בהכנסות (בהובלת "המלחמה עם סבא" שהציג צמיחה של 28.1%), ושני האחרים מלבד "וונדר" ירדו ב-24.9% ("חדשות מהעולם") וב-8.2% ("אישה צעירה ומבטיחה").

מה גרם לנפילה התהומית של "וונדר וומן 1984"? לא נכנסה מולו תחרות חדשה בדמות סרט שלא היה בשבוע שעבר (ואגב, המצב הזה ימשיך עד ה-15 בינואר), אז זו בהחלט שאלה קשה שאין לה הסבר מובהק: יהיו מי שיטענו שזה קשור לזמינותו בחינם בשירות הסטרימינג HBO Max, אך לא ידוע על סיבה לכך שהמודעות אליו תגדל פתאומית בהשוואה לשבוע שעבר. אולפני האחים וורנר והחברות-האחיות שלהם לא הפעילו קמפיין פרסומי חריג בניסיון לקדם את HBO Max לקראת סוף השבוע השני של הסרט. סיבה אחרת לנפילה בהכנסות יכולה להיות תמורה בכמות בתי הקולנוע הפתוחים, אבל לא נראה שהיה שינוי משמעותי חרף כך שהמספר המדויק אינו ידוע.

הסיבה היחידה שיכולה להתקבל היא שפשוט הסרט לא מצליח לענין את הקהל: סקרים מחוץ לבתי הקולנוע בשבוע שעבר העניקו לסרט ציון B+ (שזה די ממוצע פלוס שכזה), ונמוך מהציון A שקיבל קודמו "וונדר וומן" ב-2017. כנראה שהצופים לא המליצו לחבריהם מפה לאוזן ללכת לראות אותו. לכך מצטרפות עוד ועוד ביקורות אמריקאיות שהורידו אותו מציון 89% ברוטן-טומטוז לפני כשבועיים אל כ-60% עכשיו, וגם כן לא המליצו בחום לצופים ללכת אליו. כל אלה התנגשו עם קמפיין מצליח יחסית ברשתות החברתיות שהעלתה כוכבת הסרט גל גדות, אבל כנראה שזה פשוט לא היה מספיק.

"וונדר וומן 1984". גל גדות, כריס פיין.

"וונדר וומן 1984". גל גדות, כריס פיין.

מחוץ לצפון אמריקה הסרט הכניס תוספת של 90 מיליון דולרים עד כה, וביחד הכנסותיו מכלל העולם עומדות על 118.5 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?