השחקן זוכה פרס האוסקר כריסטופר פלאמר הלך לעולמו

"כל הכסף שבעולם". כריסטופר פלאמר.

"כל הכסף שבעולם". כריסטופר פלאמר.

השחקן הקנדי זוכה פרס האוסקר וכוכב "צלילי המוסיקה", כריסטופר פלאמר, הלך לעולמו בגיל 91. מטעם המשפחה נמסר כי הוא מת בשלווה בביתו שבקונטיקט, ארה"ב, כשלצדו אשתו ב-53 השנים האחרונות, איליין טיילור.

פלאמר נולד ב-1929 בטורונטו שבקנדה, וגדל במונטריאול. את הקריירה שלו החל על הבמות וברדיו הקנדי, הן בשפה האנגלית והן בצרפתית. ב-1954 הופיע לראשונה בניו יורק, והמשך להופיע על הבמות של ברודווי וגם ב'ווסט-אנד' הלונדוני. בקולנוע הופיע לראשונה בסרט "זרקורי במה" (1958) של סידני לומט, אבל פרץ בתור קפטן ג'ורג' פון טראפ לצידה של ג'ולי אנדרוס במחזמר הקולנועי המצליח "צלילי המוסיקה", שגרף 5 פרסי אוסקר כולל הסרט הטוב ביותר.

את המועמדות הראשונה שלו לפרס האוסקר על משחק קטף על גילום הסופר טולסטוי לצידה של הלן מירן בסרט "התחנה האחרונה" (2009), אבל הזכיה שלו אירעה רק שנה מאוחר יותר עבור תפקיד המשנה ב"בגינרס". בעת זכייתו היה בן 82 והפך לזוכה הזקן ביותר בפרסי האוסקר (שאינם למפעל חיים) עד שנשבר השיא שוב ב-2018 (בידי ג'יימס אייבורי בן ה-89 על "קרא לי בשמך"). הוא מהשחקנים הבודדים שזכו הן בפרס האוסקר (לקולנוע), הן באמי (לטלויזיה) והן בטוני (לתיאטרון).

עוד, הופיע בסרטים "נפלאות התבונה" של רון האוורד, "נערה עם קעקוע דרקון" של דיויד פינצ'ר, "כל הכסף שבעולם" של רידלי סקוט שהעניק לו מועמדות נוספת לאוסקר ו"רצח כתוב היטב" של ריאן ג'ונסון מ-2019.

תמונות:

"רצח כתוב היטב". כריסטופר פלאמר.

"רצח כתוב היטב". כריסטופר פלאמר.

"צלילי המוסיקה". ג'ולי אנדרוס, כריסטופר פלאמר.

"צלילי המוסיקה". ג'ולי אנדרוס, כריסטופר פלאמר.

"צלילי המוסיקה". כריסטופר פלאמר, ג'ולי אנדרוס.

"צלילי המוסיקה". כריסטופר פלאמר, ג'ולי אנדרוס.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?