סטיבן שפילברג הוא חתן פרס בראשית 2021

"סיפור הפרברים". סטיבן שפילברג, ריטה מורנו.

סטיבן שפילברג עם ריטה מורנו, על הסט של סרטו "סיפור הפרברים".

הקולנוען סטיבן שפילברג נבחר לקבל את פרס בראשית 2021 (ה-9 במספר) של קרן בראשית לאנשים שפועלם נותן השראה לבני הדור הבא של העם היהודי באמצעות הישגים מקצועיים חסרי תקדים, תרומה לאנושות ומחויבות לערכים יהודים. שפילברג יצטרף לזוכי עבר דוגמת השחקן האמריקאי מייקל דאגלאס, השחקנית הישראלית-אמריקאית נטלי פורטמן, השופטת האמריקאית רות ביידר גינסבורג, איש העסקים מייקל בלומברג והמלחין יצחק פרלמן.

"פרס בראשית," מסר המייסד-שותף ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ, "מבקש לחגוג את כישרונו היחודי של סטיבן שפילברג, את מחויבותו להפוך את העולם למקום טוב יותר, ואת תרומתו חסרת התקדים ללימוד הדורות הצעירים אודות זוועות השואה." אזכיר כי סרטו זוכה האוסקר של שפילברג "רשימת שינדלר" עזר לקדם את נושא השואה מסביב לעולם, וב-1994, שנה אחרי שיצא הסרט, הקים שפילברג את קרן השואה של אוניברסיטת דרום קליפורניה שמתעדת עדויות מהשואה ומאירועי רצח עם נוספים. הקולנוען הקים עוד מספר קרנות לטובת האנושות.

יו"ר ועדת הבחירה של קרן הפרס ויו"ר הסוכנות היהודית לישראל יצחק (בוז'י) הרצוג הוסיף: "[שפילברג] הוא דוגמה לכישרון יהודי רב, שעבודתו יוצאת הדופן בקולנוע ובפילנתרופיה טמונה בערכים היהודיים עימם גדל – המסע אחר צדק, חמלה, אנושיות, ויחולי לב להפוך את העולם למקום טוב יותר."

קרן פרס בראשית איפשרה לראשונה ב-9 שנותיה לקהל הרחב בישראל ובעולם ליטול חלק בהליך הבחירה בזוכה הפרס השנה. נמסר כי למעלה מ-200 אלף בוחרים בחרו בשפילברג כזוכה, מתוך מיליונים שנטלו חלק בהליך בכלל. זכות הבחירה הסופית נשארה בידיה של ועדת הבחירה של הקרן. הקרן הוקמה ב-2013 בידי קבוצת פילנתרופיסטים יהודים-רוסים ופועל עם תרומה בגובה קבוע של 100 מיליון דולרים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?