נדחה שידור הסרט הישראלי "עד סוף העולם" ברשת הציבורית-אמריקאית PBS בגין טענות להטעיה

"עד סוף העולם".

"עד סוף העולם".

רשת הטלויזיה הציבורית האמריקאית (PBS) דחתה את שידור הסרט התיעודי הישראלי "עד סוף העולם" של מאיה זינשטיין בעקבות תלונות כי הסרט מאחד בצורה מטעה שני חלקים של נאום נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

"עד סוף העולם" חוקר את הרומן הדתי-פוליטי-כלכלי של אוונגליסטים אמריקאים עם מדינת ישראל. הראשונים מתפללים למען מדינת ישראל ותורמים מכספם לארגון הצדקה הישראלי 'הקרן לידידות', מפני שהם מאמינים שליהודים יש תפקיד מכריע בשובו של ישו. הסרט מתחיל בעיירה קטנה ועובר דרך הפוליטיקה האמריקאית ועד להתנחלויות בארץ ותוכנית הסיפוח של ישראל וארה"ב.

הסרט נרכש להפצה בינואר האחרון, ועלה לצפיה ביתית בסוף פברואר, בטרם היה אמור לעלות ל-PBS ב-29 במרץ, במסגרת 'עדשות עצמאיות' (Independent Lens). אלא שהודעה עלתה לאתר ולחשבון הטוויטר של PBS על הדחיה בטענה ל"בדיקת מערכת" (editorial review). בהודעה שנמסרה ל-JTA מרשת הטלויזיה: "PBS לוקחת מאד ברצינות את נושא היושרה בעריכה. לאחר שהתייעצנו עם שותפינו להפקה ב'עדשות עצמאיות', החלטנו לדחות את שידור 'עד סוף העולם' ב-PBS עד שתיערך בדיקה עצמאית של הסרט."

"עד סוף העולם" הופק בידי זינשטיין (זוכת האמי התיעודי על "טהורה לעד"), המפיק ג'ון באטסק ("מחפשים את שוגרמן") והצלם אברהם "אייבי" טרואן, בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלויזיה, מכון סאנדנס, המכון לקולנוע יהודי ועוד, והוקרן בין היתר בפסטיבלים דוקאביב, שיקאגו, דוק ניו יורק (DOC NYC) ו-IDFA.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?