אמזון במגעים לרכוש את אולפני MGM כדי להעשיר את המגוון בסטרימינג שלה, כולל ג'יימס בונד

אמזון ו-MGM.

אמזון ו-MGM.

ענקית הטכנולוגיה אמזון (Amazon) מנהלת מגעים לרכישת אולפני MGM בסכום של כ-9 מיליארד דולרים, כך על פי דיווח של 'דה-אינפורמיישן'. באמצעות כך, תעשיר אמזון את שירות הסטרימינג שלה 'אמזון פריים וידאו' עם 4,000 סרטים ו-17,000 שעות של תכני טלויזיה, בינהם מותגי ג'יימס בונד ורוקי. במשך 8 השנים האחרונות השקיעה אמזון לא-מעט כסף בהפקות מקור (האחרונה המדוברת שבהן היא סדרה על פי ספרי "שר הטבעות" שתעלה לה כמעט חצי מיליארד דולרים לעונה הראשונה בלבד), ברם כמות התוכן אינה גדולה במיוחד, בטח בהשוואה לנטפליקס ולדיסני פלוס.

הידיעה על כך ש-MGM על המדף ומנסה להימכר אינה מפתיעה איש בהוליווד, אבל זהות הרוכש הפוטנציאלי די מפתיעה. אולפני MGM ('מטרו-גולדווין-מאייר', Metro-Goldwyn-Mayer) רחוקים מאד מימי הזוהר שלהם בעידן הזהב של הוליווד, ולבד מג'יימס בונד, אין להם מותגים שמכניסים להם הררי כסף (שני סרטי "קריד" שהמשיכו את מותג "רוקי" למשל, הכניסו במשותף פחות מ-613 מיליון דולרים מסביב לעולם – בעוד מותגים של מתחרים מכניסים למעלה ממיליארד דולרים לסרט אחד). זו הסיבה לדשדוש בשווי של האולפנים, והסיבה שהם מתקשים להתרומם ופשטו את הרגל בעבר, האחרונה ב-2012. אבל את הספריה הענקית של תכנים אהובים שברשותם ("הקוסם מארץ עוץ", "חלף עם הרוח", "שתיקת הכבשים") יש מי שישמח לקבל – וההימור היה על חברת אפל, שמנסה להרחיב את היצע התוכן של שירות הסטרימינג שלה 'אפל טי וי פלוס' (Apple TV+). לכן ההפתעה מהידיעה על אמזון, ועוד שזו מגיעה זמן קצרצר אחרי שנודע כי ענקיות המדיה 'וורנר-מדיה' ו'דיסקברי' מתאחדות.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?