קופות: "מקום שקט 2" הראשון לחצות את ה-100 מיליון ד' בקורונה; בכורה חלשה ל"שכונה על הגובה"

"מקום שקט 2". אמילי בלאנט.

"מקום שקט 2". אמילי בלאנט.

סרט האימה "מקום שקט 2" של ג'ון קרסינסקי הפך לסרט הראשון בתקופת מגיפת הקורונה שחצה את רף 100 מיליון הדולרים בהכנסות מבתי הקולנוע בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). במהלך סוף השבוע (השלישי שלו, וכעבור 15 ימים באקרנים) הוסיף הסרט עוד כ-11.7 מיליון דולרים, על פי הערכות, מה שהצטבר עד כה לכ-108 מיליון דולרים בקופות בצפון אמריקה. הכנסות כאלה אינן משהו מיוחד בעיתות שגרה, אך במגיפת הקורונה אפילו מי שהיו צפוים להיות שוברי קופות ענקיית דוגמת "טנט" (58 מ"ד) ו"וונדר וומן 1984" (33 מ"ד) לא הגיעו ליעד. בשאר העולם צבר "מקום שקט 2" עד כה כ-80 מיליון דולרים.

"שכונה על הגובה" ניפק בכורה מאכזבת למדי של 11.4 מיליון דולרים על פי הערכות, מ-3,456 בתי קולנוע. המחזמר של לין מנואל-מירנדה ("המילטון") לא הצליח למנף את הביקורות הטובות ואת חוות הדעת החיוביות מהקהל, אולי בגלל היעדר הכוכבים ואולי בגלל ההפצה המקבילה לסטרימינג של HBO Max. ואולי הדיון הער על היצוג של לטינים ושחורים בסרט, שמכיל אמנם אנשים צבעוניים אך הם נחשבים בהירי עור יחסית, נתן את אותותיו. רק 40 אחוזים מהקהל באקרנים היו לטינים בעצמם.

שלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע אפשר למצוא את בכורת "פיטר ראביט 2" עם הכנסות צנועות של 10.4 מיליון דולרים, על פי הערכות. אחריו "לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן" עם 10 מיליון דולרים שהצטברו בשבועיים ל-43.8 מיליון דולרים; וחותם את החמישיה העליונה "קרואלה" עם 6.7 מיליון דולרים, שהצטברו בשלושה שבועות ל-56 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?