העיבוד למיני-סדרה "תמונות מחיי נישואין" של חגי לוי הישראלי לפסטיבל ונציה 2021

"תמונות מחיי נישואין". ג'סיקה צ'סטיין, אוסקר אייזק.

"תמונות מחיי נישואין". ג'סיקה צ'סטיין, אוסקר אייזק.

העיבוד למיני-סדרה "תמונות מחיי נישואין" של היוצר הישראלי חגי לוי ("בטיפול", "הרומן", "הנערים") יוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ונציה 2021 (ה-78 במספר) שבאיטליה. הגרסה בת 5 הפרקים של חגי לוי תוקרן במלואה מחוץ לתחרות הרשמית של הפסטיבל, כמו גם הסרטים "חולית" של דני וילנב, "הדו-קרב האחרון" (ש.ל.ר, The Last Duel) של רידלי סקוט, ו"לילה אחרון בסוהו" (ש.ל.ר, Last Night in Soho) של אדגר רייט.

"תמונות מחיי נישואין" מבוססת על סדרה באותו השם מאת אינגמר ברגמן, והיא מתויגת בתור 'מפרקת ובוחנת מחדש את הרעיונות היסודיים של אהבה, שנאה, רצון, מונוגמיה, נישואין וגירושין דרך עדשתם של זוג אמריקאי', אותו מגלמים ג'סיקה צ'סטיין ("בין כוכבים", "אשתו של שומר גן החיות") ואוסקר אייזק ("מלחמת הכוכבים: פרק 9 – עלייתו של סקייווקר", "בתוך לואין דיויס"). לפני כ-8 שנים פנתה משפחתו של ברגמן אל לוי במטרה שיצור את העיבוד מחדש, והוא כתב וביים את כל חמשת הפרקים, שהופקו עבור הבית שלו בהוליווד HBO. בין הישראלים הנוספים המעורבים בפרויקט מעצב הפסקול ניב אדירי ("כוח משיכה"), העורכת יעל חרסונסקי ("הנערים", "בטיפול"), מפיקת הפוסט לי שירה, עורכת התסריט אוסי נשרי ומתאמת ההפקה מעין עדן. בסדרה המקורית של ברגמן הופיעו ליב אולמן וארלנד יוזפסון, ושנה לאחר ששודרו 6 פרקיה ב-1973 בטלויזיה השוודית, היא קוצרה והותאמה להיות סרט קולנוע שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.

"אני מאד נרגש ושמח לערוך את הקרנת הבכורה של 'תמונות מחיי נישואין' בפסטיבל ונציה," נמסר מלוי. "התייחסתי למיני-סדרה הזו כפרויקט קולנועי, והיה לי חשוב להקרין אותה בפסטיבל קולנוע, וביחוד בונציה. איטליה היא מקור משפחתי והיא תמיד מולדת שניה בשבילי. הסדרה המקורית של אינגמר ברגמן, שבקרוב ימלאו לה 50, היא היצירה שהשפיעה עלי יותר מכל עבודת אמנות כלשהי. צפיתי בה בפעם הראשונה במקרה, בגיל 18 בטלויזיה הישראלית – בחור צעיר ודתי מקיבוץ קטן, שלא ידע כלום, לא על קולנוע ולא על מערכות יחסים. ועדיין, אני זוכר אותי אומר לעצמי: 'אז זוהי אמנות, ככה זה נראה.' לקח לי הרבה שנים להעז ולהיענות לפנייתם של משפחת ברגמן ולעבד מחדש את היצירה הזו."

בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה השנה אפשר יהיה למצוא זוית ישראלית נוספת: יתחרה הסרט "הבת האובדת" (ש.ל.ר, The Lost Daugther) של מגי ג'ילנהול, אשר הופק בין היתר בידי המפיקות הישראליות אסנת הנדלסמן קרן וטליה קלינהנדלר (מ'פאי סרטים'), אותן הכירה בסט של העיבוד ההוליוודי "הגננת" לסרטו של הישראלי נדב לפיד. מלבד "הבת האובדת" ניתן למצוא בתחרות הרשמית של "אמהות מקבילות" (ש.ל.ר, Parallel Mothers) של פדרו אלמודובר, "ספנסר" של פבלו לוריין, "סופר הקלפים" (ש.ל.ר, The Card Counter) של פול שרדר, ו"יד האלוהים" (ש.ל.ר, Hand of God) של פאולו סורנטינו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?