הסרט הישראלי "לאה צמל, עורכת דין" מועמד לפרסי האמי התיעודי 2021

"לאה צמל, עורכת דין".

"לאה צמל, עורכת דין".

הסרט הישראלי "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש יתמודד בשתי קטגוריות של פרסי האמי לסרטי תעודה והפקות חדשותיות 2021 (ה-42 במספר). הקטגוריות הן הסרט התיעודי הטוב ביותר וסרט התעודה הפוליטי-מדיני הטוב ביותר. התחרות הינה ממשפחת פרסי האמי, שהבולטת בה היא תחרות האמי לפריים-טיים, והמועמדים לה פורסמו לפני כשבועיים.

הסרט ששודר בארץ ב-HOT8 ובסינמטקים, עוקב אחר פעילותה של עו"ד לאה צמל, המייצגת את מי שמכונים אסירים פוליטיים, מזה חמישה עשורים. ג'ונס ובלאיש מסרו: "כבוד גדול לנו כיוצרים בינלאומיים, לקבל הכרה שכזו מצד הקולגות שלנו בארה"ב, בעקבות השידור של הגרסה האמריקאית של הסרט במסגרת הרצועה הדוקומנטרית המובילה של תאגיד השידור הציבורי [הכוונה היא ל-PBS, א.ש.]. בזכותם הסרט, ובעיקר תכניו, הגיעו לכ-200 מיליון מסכים ברחבי צפון אמריקה."

טקס הענקת פרסי האמי לסרטי תעודה והפקות חדשותיות יתחלק השנה לשניים: החלק הראשון יוענק לתחום החדשות בתאריך 28 בספטמבר והחלק השני לתחום התעודה יוענק למחרת, ב-29 בספטמבר. "לאה צמל, עורכת דין" הוקרן בפסטיבל סאנדנס, ולאחר מכן זכייתו בפרס הגדול של פסטיבל דוקאביב 2019 עוררה סערה בעקבותיה הודיע מפעל הפיס כי ימשוך את תמיכתו בפרס לסרט. לבסוף מפעל הפיס הודיע כי חזר בו מביטול תמיכתו בפרס ובסרט.

[…] לסרטי תעודה והפקות חדשותיות 2021 (ה-42 במספר). הסרט היה גם מועמד לפרס סרט התעודה הפוליטי-מדיני הטוב ביותר אך הפסיד אותו […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?