קופות: "ג'אנגל קרוז" ו"האביר הירוק" מפתיעים, אבל מצטברות תהיות על השפעת דיסני פלוס

"ג'אנגל קרוז". דוויין ג'ונסון, אמילי בלאנט.

"ג'אנגל קרוז". דוויין ג'ונסון, אמילי בלאנט.

שני הסרטים בצמרת טבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה הפתיעו בכמות הכסף שהכניסו, אשר מהווה פער גדול מציפיות האנליסטים בהוליווד: סרט ההרפתקאות "ג'אנגל קרוז" היה צפוי להכניס 20-25 מיליון דולרים ובפועל גרף 34.2 מיליון דולרים (על פי הערכות) בקרב 4,310 בתי קולנוע, ואילו הפנטסיה של ימי הביניים "האביר הירוק" היתה צפויה להכניס פחות מ-5 מיליון דולרים ובפועל גרפה כמעט 6.8 מיליון דולרים בקרב 2,790 בתי קולנוע. הבכורה השלישית של סוף השבוע, המותחן "מי מנוחות" (ש.ל.ר, Stillwater) עם מאט דיימון גרף 5.1 מיליון דולרים בקרב 2,531 בתי קולנוע.

הבכורה בת 34.2 מיליון הדולרים של "ג'אנגל קרוז" ניצבת שניה בהיסטוריה לעיבודים קולנועיים של מתקני שעשועים בפארקים של דיסני, אחרי "שודדי הקאריבים" עם 46.6 מיליון דולרים ב-2003. זה נתון מרשים, בטח כשגם ארה"ב מתמודדת עם זן הדלתא של נגיף הקורונה והאולימפיאדה מתקיימת בימים אלה (והיתה אמורה) להדביק צופים לטלויזיה. מצד שני "שודדי הקאריבים" עלה 140 מיליון דולרים והכניס בכל זמן הריצה שלו בבתי הקולנוע בצפון אמריקה 305 מיליון דולרים, בעוד "ג'אנגל קרוז" עלה כ-200 מיליון דולרים, מתהדר באחד הכוכבים הכי חמים היום בהוליווד דווין ג'ונסון, ולצד סכום הבכורה הנמוך משמעותית, הוא גם יתמודד עם הקושי של סרטים בעת הקורונה למשוך קהל רב לאורך זמן.

דיסני יכולה להתנחם ב-30 מיליון דולרים ששילשל ישירות לכיסה "ג'אנגל קרוז" דרך שירות הסטרימינג שלה 'דיסני פלוס' (זמין למנוים בתשלום יעודי נוסף). מדובר כזכור ב-100% הכנסה לדיסני, ללא שום מתווכים וחלוקת הכנסות כמו שקורה בקולנוע. כפי שנחרשו תהיות סביב הבכורה הדואלית של "האלמנה השחורה" בקולנוע-ובסטרימינג, כך גם עולות התהיות עם "ג'אנגל קרוז". לא פשוט להוכיח טענות שכאלה, משום ש"ג'אנגל קרוז" ירד רק ב-9 אחוזים בהכנסותיו בין שישי לשבת ("האלמנה השחורה" ירד ב-41 אחוזים, אז שם הרבה יותר קל), בעוד סרט משפחה קיצי אחר, "מלך האריות", ירד ב-22 אחוזים בין שישי לשבת, בשעתו (2019).

"האביר הירוק". דב פאטל.

"האביר הירוק". דב פאטל.

כאמור, "האביר הירוק" ניצב שני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע עם 6.8 מיליון דולרים בקרב 2,790 בתי קולנוע, על פי הערכות, וצמוד אליו המותחן "זמן" עם ירידה בת 59.9 אחוזים בהכנסות אל תוספת של 6.8 מיליון דולרים בקרב 3,379 בתי קולנוע. יתכן שכאשר יגיעו המספרים הסופיים של ההכנסות בסוף השבוע, המקומות של הצמד הזה יתחלפו. בסך הכל בשבועיים גרף "זמן" 30.6 מיליון דולרים.

סרט גיבורת העל "האלמנה השחורה" ירד ב-44.7 אחוזים בהכנסותיו והוסיף 6.4 מיליון דולרים בקרב 3,360 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 167.1 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "מי מנוחות" (ש.ל.ר, Stillwater) עם 5.1 מיליון דולרים בקרב 2,531 בתי קולנוע, על פי הערכות.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?