הקומדיה הישראלית "לשחרר את שולי" משכה למעלה מ-800 אלף צופים: מהנצפים ביותר בהיסטוריה

"לשחרר את שולי". אסי ישראלוף, ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי.

"לשחרר את שולי". אסי ישראלוף, ציון ברוך, שלום מיכאלשווילי. צילום: אייל רפאלוב.

סרט הקומדיה הישראלי "לשחרר את שולי" משך למעלה מ-800 אלף צופים אל בתי הקולנוע בתוך חודש בלבד (החל ב-1 ביולי), כך פרסמו כוכבי הסרט ברשתות החברתיות (עדכון 4.8: יש אישור רשמי של חברת ההפצה יונייטד קינג). כמות הכרטיסים הזו הופכת אותו לסרט הישראלי ה-11 הכי נצפה בהיסטוריה, אחרי "מבצע יונתן" מ-1977 (812 אלף צופים) ומעל "ישראלים מצחיקים" מ-1978 ו"קוני למל בתל אביב" מ-1976. את צמרת הרשימה ממשיך לתפוס בפער גדול "אסקימו לימון" (1.35 מיליון צופים), והסרט האחרון שהצליח להגיע רחוק עם מכפילים של מאות אלפי צופים הוא "אפס ביחסי אנוש" מ-2014 שהגיע ל-600 אלף צופים.

בסרט מככבים שלישיית 'מה קשור' – ציון ברוךשלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף – וביים בן בכר ("עם סגולה", "זנזורי", "הלהקה האחרונה בלבנון") על פי תסריט מאת אורי כץ ("עם סגולה", "מצולמים"). העלילה מתחילה כאשר בנו של אחד החברים – הוא שולי (דוד שאול, "העולם מצחיק") – נחטף בקולומביה. במסע להציל אותו, השלושה מתגלגלים להתנסות במגוון חוויות חוקיות וחוקיות פחות: מסיבות חשק, סחר באיברים, ליקוק צפרדע הזיה, ועל הדרך גם הסתבכות עם קרטל הסמים המסוכן בקולומביה. עוד מופיעים בסרט לירון וייסמןאביה מלכה וקרולינה רודריגז נרנג'ו.

"לא יאמן," כתב שאול ברשתות החברתיות. "800 אלף צופים באו לשחרר אותי על החודש הראשון! 800 אלף! זה פשוט בלתי נתפס. להיות חלק מההיסטוריה הזו זה כל כך מרגש. ואם זה בזכות השלישייה האגדית הזו, אז בכלל."

"לשחרר את שולי" עלה לאקרנים ב-1 ביולי בהפצת יונייטד קינג, אחרי שהמתין בסבלנות על המדף למעלה משנה בעקבות מגיפת הקורונה וסגירת בתי הקולנוע. הוא לא גרף ביקורות נלהבות, אבל הקהל הצביע ברגליים והוכיח את כוחה של שלישיית 'מה קשור'. הסרט מוקרן רק חודש, ועוד צפוי להגדיל את כמות הצופים שלו.

[…] ל"שולי" כחודשיים לעלות מ-800 אלף צופים אל מיליון, כך שבקצב כזה לא סביר שנראה אותו ממשיך ועוקף […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?