אורנה פיטוסי פוטרה מ"מנאייכ" עקב סירובה להתחסן או להיבדק לקורונה

"הדבר הגדול המיוחד". אורנה פיטוסי.

אורנה פיטוסי מתוך "הדבר הגדול המיוחד". צילום: דניאלה נוביץ.

עוד קשיים בדרך לעונה 2 של "מנאייכ": השחקנית אורנה פיטוסי פוטרה היום (א') מצילומי העונה השניה של סדרת המשטרה הישראלית "מנאייכ" עקב סירובה להתחסן או להיבדק לקורונה לקראת הצילומים. היא השחקנית השניה שעוזבת את הסדרה באופן צורם, אחרי מיה דגן, ועל היוצר רועי עידן יהיה לשכתב את התסריט שהיה כבר מוכן, בטרם יחלו הצילומים באוקטובר הקרוב.

פיטוסי מפרסמת את התנגדותה לחיסוני הקורונה ברשתות החברתיות, ובשבוע שעבר הצהירה בפייסבוק כי גזרה את כרטיס אד"י שלה לתרומת איברים לאחר המוות, "בעקבות ההתעמרות של משרד הבריאות בי ובשאר מתנגדי החיסון של פייזר. מדינה ששוללת את זכויותי הבסיסיות על גופי היא מדינה שלא זכאית לקבל ממני דבר. לא בחיי ולא אחרי מותי." בעבר התבטאה בצורה מעוררת ביקורת נוקבת יותר כשפרסמה בפייסבוק איור המציג את היהודי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, כהיטלר המצדיע במועל יד, עם הכיתוב "איך יהודים הם בסוף אלה ששואפים להרוג ילדים" (תיעוד בישראל היום).

בהפקת "מנאייכ" טוענים כי ניתנה האפשרות להציג בדיקת קורונה שלילית עם תחילת הצילומים, אך פיטוסי התנגדה אף לה. מההפקה נמסר: "אנחנו עובדים לפי הנהלים ומי שלא מוכן להיבדק לפני הגעה לצילומים לא יכול להשתתף בצילומים ולסכן את כל שאר האנשים על הסט." רוט פרסם בטוויטר כי: "זכותו של אדם לא להתחסן וזכותו גם לקרוא לאחרים לא לעשות זאת (למרות שאני חושב שזה אידיוטי לחלוטין ומזיק). ברגע שמישהו מסרב להיבדק הוא לא ממש משאיר ברירה לאף אחד ומי שעכשיו תקוע עם לשכתב הכל זה אני."

העונה הראשונה של "מנאייכ", זכתה ב-5 פרסי האקדמיה לטלויזיה 2021, בינהם פרס הדרמה הטובה ביותר, השחקן הראשי לאסייג ושחקן המשנה לתמם. העלילה הציבה את אסייג בתור חוקר מח"ש המתוסכל איזי בכר, שמתבקש להצטרף לחקירת שחיתות אצל חברו הטוב, נצ"מ ברק הראל (תמם), הוא מפקד תחנת ראשון לציון, אשר נתיב השחיתות עשוי להוביל ישירות אליו. חממי גילמה את השוטרת טל בן הרוש שמצטרפת לחקירה עם אסייג, דורון בן דוד גילם את השוטר הקשוח אופיר "לייבו" לייבוביץ' המקורב לברק הראל, ולפיטוסי היה תפקיד קטן יחסית של אישתו של בכר, כאשר הזוג הולך ומתרחק זה ומזו, ביחוד עם שקיעתו בחקירה.

"מנאייכ". דורון בן דוד, שלום אסייג.

"מנאייכ". דורון בן דוד, שלום אסייג. צילום: רואי רוט.

טרם נודעו פרטים על עלילת העונה השניה של "מנאייכ" או על התאריך המדויק לתחילת הצילומים, אך כאמור מדובר באוקטובר הקרוב. פיטוסי מיוצגת בידי סוכנות 'זוהר יעקובסון' ואילו עידן מיוצג בידי סוכנות 'קנלר'.



תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?