קופות: אכזבה ל"אוון הנסן היקר"; "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" עקף "האלמנה השחורה"

"אוון הנסן היקר". בן פלאט.

"אוון הנסן היקר". בן פלאט.

ההימור החצי-בטוח של המחזמר הקולנועי "אוון הנסן היקר" התברר כאכזבה עם בכורה של 7.5 מיליון דולרים על פי הערכות, בקרב 3,364 בתי קולנוע בצפון אמריקה. הגרסה הקולנועית מבוססת על מחזמר מצליח במיוחד בברודוויי, שאמנם נחשב לנאמן מאד למקור, אבל עלה על המסך הגדול בעיתוי מאד לא מוצלח: זהו מחזמר קולנועי דרמתי מאד העוסק בהתאבדות – לא בדיוק החומר החם ביותר תוך כדי מגיפה עולמית, כשהקהל מחפש בעיקר אסקפיזם (לפי מה שלמדנו מההצלחות הקופתיות של החודשים הקודמים). כדאי להבחין שהסרט לא נחשב כישלון חרוץ כמו "קאטס", ומפתיע לגלות שהקהל שכן בחר לצפות בו ענה בחיוביות יתרה על סקרים מחוץ לבתי הקולנוע בנוגע אליו (ציון A-), זאת בניגוד למבקרים האמריקאים שקטלו אותו בפסטיבל טורונטו (שננעל שבוע לפני שהסרט עלה לאקרנים). בזכות ציוני הקהל, יש סיכוי טוב שנראה את הסרט עומד היטב במבחן הזמן בקופות ומתפשט מפה לאוזן.

אם כן, ללא תחרות ממשית, סרט הקומיקס "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" אמנם ירד ב-38.7 אחוזים (קצת מעבר לצפוי), אבל גרף תוספת של 13.3 מיליון דולרים בקרב 3,952 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות, מה שהשאיר אותו בצמרת טבלת שוברי הקופות. זוהי הפעם הראשונה מאז "טנט" שסרט נשאר בצמרת 4 סופ"שים ברציפות. בכל הזמן הזה צבר "שאנג צ'י" 196.5 מיליון דולרים, שהם יותר מ-183.6 מיליון הדולרים שגרף סרט המארוול הקודם באקרנים בצפון אמריקה, "האלמנה השחורה" (בשאר העולם עדין מדובר בחוסר משמעותי: 166.9 מ"ד מול 194.9 מ"ד) והופכים אותו לסרט המצליח ביותר בקופות בצפון אמריקה לשנת 2021. כש"שאנג צ'י" יעבור בימים הקרובים את רף 200 מיליון הדולרים, הוא יהפוך לסרט הראשון שיגיע לרף הזה מאז "בחורים רעים לתמיד" של 2020 טרום המגיפה.

"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות". סימו ליו.

"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות". סימו ליו.

שלישית בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע היא קומדית המד"ב-משחקים "לשחרר את גאי" שהוסיפה 4.1 מיליון דולרים בקרב 3,175 בתי קולנוע. בסך הכל ב-7 שבועות גרף הסרט 114.1 מיליון דולרים בצפון אמריקה, אבל ההפתעה הגדולה היא 203.3 מיליון דולרים בשאר העולם (מעל "האלמנה השחורה" למשל). רביעי בטבלה הוא סרט האימה "קנדימן" שהוסיף 2.5 מיליון דולרים בקרב 2,556 בתי קולנוע והגיע ב-5 שבועות ל-56.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "מאצ'ו בוכה" (ש.ל.ר, Cry Macho) של קלינט איסטווד עם תוספת 2.1 מיליון דולרים בקרב 4,022 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 8.3 מיליון דולרים.

עוד מענין לשים לב הוא שמחוץ לצפון אמריקה, "חולית" (שיגיע לארה"ב רק ב-22 באוקטובר כזכור) גרף כבר 76.5 מיליון דולרים ב-32 ארצות, המובילות שבהן (על פי סדר יורד בהכנסות): רוסיה, צרפת וגרמניה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?