"לשחרר את שולי" משך למעלה ממיליון צופים; ה-4 הנצפה ביותר בהיסטוריה

"לשחרר את שולי". שלום מיכאלשווילי, ציון ברוך, אסי ישראלוף.

"לשחרר את שולי". שלום מיכאלשווילי, ציון ברוך, אסי ישראלוף. צילום: אייל רפאלוב.

סרט הקומדיה הישראלי "לשחרר את שולי" משך למעלה ממיליון צופים אל בתי הקולנוע בתוך 13 שבועות (החל ב-1 ביולי), כך על פי הודעת חברת ההפקה-הפצה יונייטד קינג. הוא הסרט הישראלי הראשון שחוצה את הרף הנדיר מזה 43 שנה (מאז "אסקימו לימון", 1978). בחברה מסרבים למסור את המספר המדויק, מה שמעורר קצת חשד לגבי המספר העגול מאד, ומה שקורה בדרך כלל במקרים שכאלה הוא שהסרט ממש מדגדג את הרף והמפיצים מנסים לגרור הייפ תקשורתי שיעורר התעניינות מחדש וידחוף את הסרט סופית אל מעבר ליעד (אפילו יצא פוסטר לגרות את הקהל, ראו בסוף הכתבה). גם אם "שולי" מדגדג את המיליון ורק בימים הקרובים יעבור אותו, זה אומר שלראשונה מזה 35 שנה עקף סרט ישראלי את 920 אלף הצופים של "שתי אצבעות מצידון" (1986) והפך לסרט ישראלי ה-4 הכי נצפה בהיסטוריה, אחרי "אסקימו לימון" (1.35 מיליון צופים), "קזבלן" (1.2 מיליון) ו"סלאח שבתי" (1.19 מיליון).

בסרט מככבים שלישיית 'מה קשור' – ציון ברוךשלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף – וביים בן בכר ("עם סגולה", "זנזורי", "הלהקה האחרונה בלבנון") על פי תסריט מאת אורי כץ ("עם סגולה", "מצולמים"). העלילה מתחילה כאשר בנו של אחד החברים – הוא שולי (דוד שאול, "העולם מצחיק") – נחטף בקולומביה. במסע להציל אותו, השלושה מתגלגלים להתנסות במגוון חוויות חוקיות וחוקיות פחות: מסיבות חשק, סחר באיברים, ליקוק צפרדע הזיה, ועל הדרך גם הסתבכות עם קרטל הסמים המסוכן בקולומביה. עוד מופיעים בסרט לירון וייסמןאביה מלכה וקרולינה רודריגז נרנג'ו.

"'לשחרר את שולי' מבטא את הרצון של הישראלים לצאת ולצחוק, להנות מקולנוע ישראלי מקורי ומהנה", מסר מפיק ומפיץ הסרט, משה אדרי. "אני רוצה להודות לשלישייה המופלאה על השותפות שהובילה להישג האדיר."

נדרשו ל"שולי" כחודשיים לעלות מ-800 אלף צופים אל מיליון, כך שבקצב כזה לא סביר שנראה אותו ממשיך ועוקף את "סלאח שבתי" להיות הסרט הישראלי השלישי הכי נצפה בהיסטוריה. מה שכן, נקבע רף וציפיות גבוהות לסרט ההמשך שאושר בידי המפיקים.

ההכרזה של שלישית מה קשור ברשתות החברתיות על ההישג:

האישור הרשמי על סרט ההמשך:

פוסטר המיליון:

"לשחרר את שולי".

"לשחרר את שולי".

[…] לא חזר לתפקוד מלא ולגדישת כל המקומות כפי שהיה לפניה, מעל מיליון הצפיות בקולנוע של "לשחרר את שולי" הוכיחו שיש קהל ישראלי שצמא לקולנוע מקומי, ויהיה מענין […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?