הוכרזו הסרטים הישראלים ב-10 ש"ח של יום הקולנוע הישראלי 2021

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר.

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר. צילום: עמית יסעור.

משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע הכריזו על הסרטים הישראלים שיוקרנו בעלות של 10 ש"ח בלבד במהלך יום הקולנוע הישראלי 2021 (ה-7 במספר), שנקבע ליום רביעי ה-27 באוקטובר. בין 32 הסרטים שיוקרנו אפשר למצוא את "לשחרר את שולי" למקרה שנותר מישהו רלבנטי שטרם צפה בו בפעם השישית, זוכה פרס אופיר לשנה זו "ויהי בוקר", "תמונת הנצחון" של המותג המצליח אבי נשר, וגם אחרי שבפעם הקודמת נעדרו סרטי התעודה, כעת הם מתקמבקים עם "ענת גוב: על החיים ועל המוות" על המחזאית ענת גוב ו"מחברות שחורות – ויויאן" על השחקנית-במאית רונית אלקבץ.

מבין הסרטים שכבר היתה לצופים הזדמנות לראות ולחוות דעות בפסטיבלים, אפשר למצוא את "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה ו"הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל, שזכו במשותף בפרס הראשי של פסטיבל ירושלים האחרון, "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג ו"הנה אנחנו" של ניר ברגמן מפסטיבל ירושלים של השנה שעברה, "תל אביב" של מרט פרחומובסקי שזכה בפרס סרט הביכורים של פסטיבל חיפה מול "אבו עמר" של רוי קריספל.

מבין הסרטים שכבר הופיעו בקולנוע באופן סדור בארץ אפשר למצוא מלבד "לשחרר את שולי" את "עוד סיפור אחד" של גורי אלפי, "אחד בלב" של טליה לביא, "הברך" של נדב לפיד, "אגדת חורבן" של גידי דר, "נתראה בשמחות" של מיכאל מאיר, "הרפסודה" של עודד רז, "פול ספיד" של קובי מחט", "שמלת השבת של חנהל'ה" של רני מגר וסרט הטבע "כנרת: ים של חיים" של משה אלפרט.

אשתקד מגיפת הקורונה גרמה לסגירת בתי הקולנוע ולנתק בהמשכיות של יום הקולנוע הישראלי, אך בשנים 2018 ו-2019 משך יום הקולנוע הישראלי פחות או יותר 120 אלף צופים. אמנם הקורונה עוד איתנו והמשק הישראלי לא חזר לתפקוד מלא ולגדישת כל המקומות כפי שהיה לפניה, מעל מיליון הצפיות בקולנוע של "לשחרר את שולי" הוכיחו שיש קהל ישראלי שצמא לקולנוע מקומי, ויהיה מענין לראות מה תהא כמות הצפיות השנה.

ובהמשך לאותו הישג של צפיות ב"לשחרר את שולי", אות ההוקרה שמעניקה ביום זה התאחדות ענק הקולנוע לקולנוע/ן או שחקנ/ית ישראלים אשר למעלה ממיליון צופים צפו בסרטיו, יוענק השנה לכוכבי הסרט, שלישית 'מה קשור' ציון ברוך, אסי ישראלוף, שלום מיכאלשווילי.

הסרטים הישראלים שיוקרנו ביום הקולנוע הישראלי 2021:
"אבו עמר", רוי קריספל
”אחד בלב", טליה לביא
"אל תחכי לי", דני רייספלד
"בוטיק פריז", מרקו כרמל
"הבית ברחוב פין", עמיר מנור
"הארוחה", אריק לובצקי
"הברך", נדב לפיד
"הנה אנחנו", ניר ברגמן
"הסירו דאגה מליבכם", תום שובל
"ויהי בוקר", ערן קולירין
"זרים מושלמים", ליאור אשכנזי
"יותר ממה שמגיע לי", פיני טבגר
"לילה בחיפה", עמוס גיתאי
"לשחרר את שולי", בן בכר
"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", דני רוזנברג
"מישהו יאהב מישהו", הדס בן ארויה
"מתחתנת", ערן ב.י
"נתראה בשמחות", מיכאל מאיר
"סנולנד", יוני זיכהולץ
"עוד סיפור אחד", גורי אלפי
"קולות רקע", יבגני רומן
"שאיפה לחיים", מתן גוגנהיים ואסף אבירי
"שעתו האחרונה של מר קול", דורון ערן
"תל אביב", מרט פרחומובסקי
"תמונת ניצחון", אבי נשר

סרטי תעודה
"אגדת חורבן", גידי דר
"כנרת: ים של חיים", משה אלפרט
"מחברות שחורות – ויויאן", שלומי אלקבץ
"ענת גוב, על החיים ועל המוות", תמר טל ענתי

סרטי ילדים ונוער
"הרפסודה", עודד רז
"פול ספיד", קובי מחט
"שמלת השבת של חנהל'ה", רני מגר

[…] הקולנוע הישראלי 2021 (ה-7 במספר) נערך אתמול, וכבר הספקנו לקבל את רשימת הסרטים הישראלים שוברי […]

[…] של 10 ש"ח בלבד. המארגנים נותנים את הקרדיט להצלחה של הסיבוב הראשון, ברם ראינו שכמות המבקרים בו לא שברה שיאים אפילו שהיתה […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?