"חסד נצחי בע"מ" – ביקורת: הומור שחור ופשע בסגנון האחים כהן

מאת דוראל אלטרס
"חסד נצחי בע"מ". בן קינגסלי.

"חסד נצחי בע"מ". בן קינגסלי.

אם לשפוט מפרק אחד, "חסד נצחי בע"מ" תהיה כנראה אחת מהסדרות המוצלחות שנראה בקרוב על המסך. הסדרה שעלתה בסלקום TV משחקת על הגבול הדק והמוכר בין הומור שחור ופשע, וברור כי התחנכה על ברכי האחים כהן.

סדרת הנאו-נואר הופקה על ידי MGM עבור חברת הכבלים שבבעלותה Epix (וזו אחראית גם על הסדרות "תחנת ברלין" ו"הסנדק של הארלם") ומגיעה לישראל באיחור של שנתיים וחצי. יוצר הסדרה סטיבן קונרד אחראי גם על הסדרה זוכת הפרסים "פטריוט" ועל הסרט הנפלא "פלא". לקונרד יכולת מיוחדת לייצר תכנים שונים זה מזה ונפלאים כל אחד בדרכו ואת כולם מלווה קלילות ונטייה להומור רפלקסיבי.

"חסד נצחי בע"מ". האנה מאי לי.

"חסד נצחי בע"מ". האנה מאי לי.

עלילת הסדרה עשויה להישמע מוכרת, לא כי ראינו אותה קודם אלא כי פשוט אין המון דרכים לחדש בעולם שצורך תוכן נון-סטופ, ייתכן וראינו כל טוויסט אפשרי בעלילות הנרקמות מולנו ולכן לא הייתי שמה את כל הביצים שלי בסל הזה. השפה המסוגננת של הסדרה לעומת זאת, מחזיקה את הטוויסטים מעניינים ומרעננים.

ג'יימס (ג'ימי סימפסון, "ווסטוורלד") נשכר על ידי ילד מפונק שרוצה להרוויח סכום נאה על חשבון הוריו, אך שהוא מגיע אל ההורים המיועדים הוא מגלה שהעבודה תהיה קצת יותר מאתגרת משחשב. בן קינגסלי בתפקיד האב קולע בול אל הדמות המיועדת – כומר מחוספס ומאופק, על גבול הפסיכוטי, עם משימת חיים מהותית.

"חסד נצחי בע"מ". ג'ימי סימפסון.

"חסד נצחי בע"מ". ג'ימי סימפסון.

התסריט שנון, העלילה מחזיקה, השוטים פיוטיים וההומור השחור צובע את המרקע בתחושה קפקאית להחריד. ישנה הרגשה שהכל יכול לקרות מפה.

דירוג: ★★★★★

חסד נצחי בע"מ (ארה"ב, 2019)
יצירה: סטיב קונרדברוס טריס | משחק: בן קינגסליג'ימי סימפסוןלואיס גוזמןדיימון הרימןכריס קונרדג'קי וויברטרי או'קוויןמדלין קורלדאש וויליאמס | מוסיקה מקורית: אלכס וורמן
הפצה: סלקום TV, החל מ-10.11.21, פרק חדש בכל יום רביעי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?