שוברי קופות 03.08.09: "אנשים מצחיקים" של אפטאו-סנדלר לא הדהים

"אנשים מצחיקים" לא הלהיב את הקהל בסוף השבוע הראשון שלו באקרנים, ביחוד לא כפי שציפו. שיתוף הפעולה החדש של ג'אד אפטאו (בימוי) ואדם סנדלר (משחק) אחרי "אל תתעסקו עם הזוהן" (תסריט/הפקה ומשחק בהתאמה; 38 מ"ד בפתיחה), אמור היה להביא הרבה יותר קהל ורווח לאולפני יוניברסל מאשר 23.4 מיליון דולרים (על פי הערכות). הציפיות גאו גם בעקבות הסרט הקודם (והשני בסך הכל בקריירה שלו) שביים אפטאו, "הדייט שתקע אותי", שהיה חביב המבקרים (ובאמת סרט מעולה) וחביב הקהל (30 מ"ד בפתיחה).

אבל גם 23.4 מיליון דולרים הם סכום נאה מאד לקומדיה בדירוג R (בני 17 ומטה מחויבים בליווי הורים), ביחוד לתקופה הזו של הקיץ. הסכום אגב צמוד למדי לגריפה של סרטו הראשון כבמאי, "בתול בן 40" (שלא אהבתי מדי; 21.4 מ"ד בפתיחה). "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" שומר על מקומו השני בטבלת שוברי הקופות לסוף השבוע האחרון, עם תוספת של 17.7 מיליון דולרים, על פי הערכות, שהצטברו לכ-255 מיליון דולרים. מסתמן שבקלות יעקוף הקוסם הצעיר את "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס" (256 מ"ד) ו"למעלה – תלת מימד" (286 מ"ד) ויהפוך לסרט השני הכי רווחי ב-2009, אחרי "רובוטריקים: הנקמה" (388 מ"ד).

"כוח ג'י" מוסיף עוד 17 מיליון דולרים לאמתחתו בת כ-66 מיליון הדולרים, והקומדיה הרומנטית "האמת המכוערת" נופלת במעט יותר מ-50 אחוזים מהשבוע הקודם והראשון שלה באקרנים, עם 13 מיליון דולרים שהצטברו לכ-54 מיליון. סרט ההרפתקאות לכל המשפחה, "חייזרים בעלית הגג" (ש.ל.ר, Aliens in the Attic) פתח עם כ-7.8 מיליון דולרים וחתם את החמישיה העליונה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?