שוברי קופות 10.08.09: ג'י.איי.ג'ו – כוח המחץ מפתיע

"ג'י.איי.ג'ו: כוח המחץ" פתח בארה"ב בסוף השבוע האחרון (אצלנו החל מהשבוע הבא) נטול ביקורות כמעט משום שאולפני פאראמאונט לא קיימו הקרנות עיתונאים שם, מה שכמובן הרים דגל אדום – האם מדובר בכישלון חרוץ שהאולפנים רק מנסים לסחוט ממנו עוד דולר-שניים וחוששים שהביקורות יבריחו את קומץ האנשים שעוד היה רוצה ללכת. הנימוק הרשמי היה חשש מביקורות קשות נגד הסרט בדיוק כמו שנתנו ל"רובוטריקים: הנקמה" – אלא שזה גרף לבסוף כמעט 400 מיליון דולרים בארה"ב בלבד, ומאיים ליטול מ"ספיידר-מן" את המקום השמיני בטבלת שוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים.

ובכן, מסתבר שהסרט כנראה לא כל כך נורא, היות ובפתיחה שלו גרף "כוח המחץ" כ-56 מיליון דולרים ותפס את המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע. אבל לא די בזה: עבור פתיחה לחודש אוגוסט (קיץ מאוחר, מה שנקרא), מדובר בפתיחה הרביעית בגודלה, אחרי "זהות אבודה" (69.2 מ"ד), "שעת שיא 2" (67 מ"ד) ו"סיינס" (60 מ"ד). עוד לשם השוואה, סרט הפעולה "מבוקש" בכיכובה של אנג'לינה ג'ולי, הצליח לגרוף לפני שנה כ-50.9 מיליון דולרים בפתיחה שלו.

"ג'ולי וג'וליה", הביוגרפיה בכיכובה של מריל סטריפ, התמקמה לה במקום השני בטבלת שוברי הקופות, עם כ-20 מיליון דולרים בפתיחה שלה. "כוח ג'י" משתרך אחריה עם 9.8 מיליון דולרים נוספים בלבד בסוף השבוע השלישי שלו באקרנים שם, שהצטברו לכדי 86 מיליון דולרים. "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" צבר עוד 8.8 מיליון לכדי 273 מיליון דולרים; ו"אנשים מצחיקים" חותם את החמישיה העליונה כשהתרסק ב-65 אחוזים מהשבוע הקודם, וגרף רק 7.8 מיליון דולרים שהצטברו ל-40 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?