קופות ולנטיינס דיי וסופרבול: בכורות מאכזבות ל"מוות על הנילוס", "חתונה בהפתעה" ו"סוכן הצללים"

"מוות על הנילוס". גל גדות.

"מוות על הנילוס". גל גדות.

סוף השבוע האחרון איכזב לחלוטין בקופות בצפון אמריקה, כשאפילו שמות בולטים וחג האהבה 'ולנטיינס דיי' לא הצליחו להתמודד מול הסופרבול. תעלומת המיסתורין של "מוות על הנילוס" עם הפרצופים המוכרים של גל גדות, השפם של קנת' בראנה מהסרט הקודם "רצח על האוריינט אקספרס" (2017) ואנט בנינג, התברגה בקושי לצמרת טבלת ההכנסות בקופות, הקומדיה הרומנטית "חתונה בהפתעה" עם ג'ניפר לופז, הזמר מאלומה ואוון ווילסון, תפסה את המקום השלישי בטבלה, ומותחן הפעולה "סוכן הצללים" עם ליאם ניסן הסתפק במעט מאד במקום החמישי.

"מוות על הנילוס" שתפס כאמור בקושי את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, הוא סוג של בלאגן של אחרי ההפקה. הסרט נדחה שוב ושוב בעקבות הקורונה, אבל גם בעקבות הבעייתיות שנחשפה סביב אחד מכוכבי הסרט, ארמי האמר. בתחילת 2021 הואשם השחקן באונס, התעללות מינית ונפשית, פעילויות מיניות מסוג BDSM ללא הסכמה והתבטאויות שמרמזות על קניבליזם, ובעוד רבים מהסובבים אותו בתעשיה ניתקו איתו מגע, השחקן מופיע בסרט בתפקיד בכיר וקשה היה להחליף אותו באמצעים דיגיטלים או באמצעות צילום מחדש של סצינות כל כך רבות.

עם כל נתוני הפתיחה האלה, "מוות על הנילוס" הסתפק בבכורה בגובה 12.8 מיליון דולרים בקרב 3,280 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות, שהם פחות מחצי ממה שהכניס בבכורתו "רצח על האוריינט אקספרס" (28.7 מ"ד) בשנת 2017, לפני הקורונה כמובן. בשאר העולם, הוסיף "הנילוס" עוד 20.7 מיליון דולרים, מה שמציב אותו על 33.5 מ"ד בלבד מסביב לעולם. קשה לראות את הסרט מחזיר את ההשקעה בת 90 מיליון הדולרים שלו בקולנוע, ועוד יותר קשה לראות אותו נישא לגובה ה-353 מיליון דולרים שהכניס "האוריינט אקספרס" בכל הזמן שלו באקרנים מסביב לעולם.

קומדית הפעלולים המסוכנים "ג'קאס 4 לנצח" (ש.ל.ר, Jackass Forever) השילה 65.2 אחוזים מהכנסותיה בשבוע שעבר והוסיפה 8.1 מיליון דולרים בקרב 3,653 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 37.4 מיליון דולרים.

"חתונה בהפתעה". ג'ניפר לופז, אוון ווילסון.

"חתונה בהפתעה". ג'ניפר לופז, אוון ווילסון.

שלישית בטבלה ניצבת כאמור הקומדיה הרומנטית "חתונה בהפתעה" עם בכורה בגובה 8 מיליון דולרים בקרב 3,642 בתי קולנוע, על פי הערכות. נראה שהחזרה של הכוכבת הראשית ג'ניפר לופז לז'אנר שלא כיכבה בו כבר כמה שנים לא הניבה פירות, ביחוד לאור ההצלחה של הסרט הקודם שלה, "נוכלות בלי חשבון" (בכורה של 33.2 מ"ד). יצוין ש"חתונה בהפתעה" עלה גם בסטרימינג בארה"ב, במקביל לבתי הקולנוע.

במקום הרביעי ניצב סרט הקומיקס "ספיידרמן: אין דרך הביתה" עם תוספת של 7.2 מיליון דולרים בקרב 3,300 בתי קולנוע. בסך הכל ב-9 שבועות גרף הסרט 759 מיליון דולרים, שזה אומר שחסרים לו רק כ-1.5 מיליון דולרים כדי להתעלות על "אווטאר" (2009) ולהפוך לסרט השלישי הכי מכניס בהיסטוריה בצפון אמריקה. בשאר העולם הכנסותיו כבר הגיעו ל-1.045 מיליארד דולרים.

"סוכן הצללים". ליאם ניסן.

"סוכן הצללים". ליאם ניסן.

וחותם את החמישיה העליונה "סוכן הצללים" עם ליאם ניסן שהכניס בבכורה 3.6 מיליון דולרים בקרב 2,772 בתי קולנוע. זה אמנם סכום נמוך ומאכזב, אבל די דומה להכנסות סרטיו הקודמים של ניסן בעידן הקורונה, "הצלף" (3.1 מ"ד) ו"גנב עם כבוד" (4.1 מ"ד).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?