קופות מנופצות: למרות אומיקרון, בכורת "ספיידרמן: אין דרך הביתה" העולמית היא השלישית בגובהה

"ספיידרמן: אין דרך הביתה".

"ספיידרמן: אין דרך הביתה".

(עודכן עם השפעות תוצאות האמת) אם עד עתה התרגלנו לחשוב שמגיפת הקורונה מדירה את רגלי הצופים מבתי הקולנוע מסביב לעולם ואפשר לצפות להכנסות נמוכות מהרגיל של כל סרט, בא "ספיידרמן: אין דרך הביתה" וזורק את כל הרעיונות הללו לפח. עם בכורה בגובה 260 מיליון דולרים בצפון אמריקה ועוד 340.8 מיליון דולרים משאר העולם 253 מיליון דולרים בצפון אמריקה ועוד 334.2 מיליון דולרים משאר העולם (על פי הערכות), "ספיידרמן" התמקם שלישי בטבלת הבכורות העולמיות הגבוהות ביותר, ו-587.2 ו-600.8 מיליון הדולרים הללו במצטבר (בלי סין!) עומדים רק מאחורי שני סרטי "הנוקמים" האחרונים ("סוף המשחק" ו"מלחמת האינסוף" קראו כאן וכאן). עדכון תוצאות האמת מה-21.12.21: ההכנסה של 260 מיליון דולרים בצפון אמריקה הפכה את הבכורה שלו לשניה הכי גבוהה בהיסטוריה שם (לא להתבלבל עם העולם כולו), אחרי "סוף המשחק" שעלה עם 357 מיליון דולרים בצפון אמריקה.

עולם הבידור נתפס כאן לא מוכן, כשוריאנט הקורונה 'אומיקרון' החל להכות גלים במהדורות החדשות מסביב לעולם, והצפי היה שהקהל יחשוש להגיע לבתי הקולנוע, מה שגרם לתחזיות הבכורה מ"ספיידרמן" בצפון אמריקה לעמוד על 130-150 מיליון דולר בלבד. לא רק שהתחזיות הללו כמעט הוכפלו בפועל, הסרט גרף 121 מיליון דולרים ביום הבכורה לבדו. ולא רק זה, הוא היחיד שהכניס למעלה מ-100 מיליון דולרים בסופ"ש הבכורה (כולו!) בצפון אמריקה מאז פרוץ המגיפה ("ונום 2" היה הכי קרוב ליעד עם בכורה בגובה 90 מיליון דולרים). ההכנסות של יום הבכורה גם גבוהות מסכום סופ"ש הבכורה של שני קודמיו: "השיבה הביתה" הכניס 92.6 מ"ד, ו"רחוק מהבית" הכניס 117 מ"ד.

"ספיידרמן: אין דרך הביתה" הוקרן בקרב 4,336 בתי קולנוע בצפון אמריקה, מספר לא כל כך רחוק מזה של "סוף המשחק" (4,662, שובר שיא) ו"מלחמת האינסוף" (4,474). אם לצמד סרטי "הנוקמים" היה את הרגשת הסוף של למעלה מ-20 סרטי מארוול, ל"אין דרך הביתה" היתה הרגשה של סיום הטרילוגיה עם טום הולנד (למרות שכבר מבעוד מועד הודיעו במארוול שהולנד ימשיך לככב בתפקיד), ובעיקר התחינות של כוכבי הסרט להימנע מספוילרים לסרט כי הוא רווי הפתעות למעריצים. נראה שהטריק עבד – והאם צודק לתהות, מה היה קורה אילולא היה וריאנט האומיקרון? את "סוף המשחק" איש העכביש כנראה לא היה מנצח (הפערים גדולים מדי), אבל אולי את "מלחמת האינסוף" כן?

אגב, כבר הזכרתי ש"ספיידרמן" לא הוקרן בסין, אבל מעבר לצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) הוא הוקרן ב-60 ארצות נוספות, המובילה שבהן בהכנסות היא בריטניה עם 41.4 מיליון דולרים.

כשכל כך הרבה קהל בוגר הלך לצפות באיש העכביש בצפון אמריקה, המחזמר הקולנועי "סיפור הפרברים" צנח ב-67.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, ונדחק מהמקום הראשון בטבלת שוברי הקופות אל המקום השלישי, עם תוספת של 3.4 מיליון דולרים בקרב 2,820 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 18 מיליון דולרים. בינו לבין איש העביש התברג סרט דיסני אחר, "אנקאנטו", עם ירידה צנועה של 34.6 אחוזים בהכנסות שהיתרגמו לתוספת 6.5 מיליון דולרים בקרב 3,525 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 81.5 מיליון דולרים. "מכסחי השדים 3: החיים שאחרי" ניצב רביעי עם ירידה בת 52.1 אחוזים בהכנסות שהיתרגמו ל-3.4 מיליון דולרים בקרב 3,282 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 117.2 מיליון דולרים.

"סמטת הסיוטים". בראדלי קופר, קייט בלאנשט.

"סמטת הסיוטים". בראדלי קופר, קייט בלאנשט.

וחותם את החמישיה העליונה המותחן הפסיכולוגי "סמטת הסיוטים" של גיירמו דל טורו, שהכניס בבכורה 3 מיליון דולרים בקרב 2,145 בתי קולנוע. על אף ביקורות חיוביות בארה"ב ושחקנים מעניינים כמו בראדלי קופר, קייט בלאנשט, רוני מארה וטוני קולט שמככבים בו, נראה שהסרט שעלה 60 מיליון דולרים יתקשה להחזיר את ההשקעה בו.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?