"העיר האבודה" – ביקורת: נופל לקלישאות כמו בספרים שעליהם צוחק

מאת דוראל אלטרס
"העיר האבודה". צ'אנינג טייטום, סנדרה בולוק.

"העיר האבודה". צ'אנינג טייטום, סנדרה בולוק.

"העיר האבודה" לא הייתה הבטחה מנצנצת כבר מההתחלה. אמנם צ'יינינג טייטום וסנדרה בולוק הם זיווג יוצא דופן על המסך – אך הצמד לא הצליח להביא טיפה של סקס אפיל לתוך ההפקה ההוליוודיות המקובעת הזו. הסרט אמור היה להיות מוכתר כאסקפיזם המחזיר למסך את עידן טרום ה-CGI עם ניחוח של סרט הרפתקאות מתובל ברומנטיקה סוחפת, אך למעשה היה גאג חוזר של כמעט שעתיים המנציח את כישלונו של השטנץ ההוליוודי.

הבמאים הם האחים אהרון ואדם ני שככל הנראה בנו את עיקר העלילה על פי הסרט משנות השמונים "בעקבות האוצר הרומנטי" וכן ונראה לאחים יש טאץ' לעיבודים כיוון שגם סרטם המוכר ביותר Band of Robbers נכתב על פי רומן של מארק טווין.

בולוק מגלמת את תפקיד לורטה סייג', סופרת המסתגרת בביתה לאחר מות בעלה שלוש שנים קודם לכן, ואילו טייטום לוקח את תפקידו של אלן, דוגמן המעטר את כריכות ספריה כ"דאש" גיבורה הסקסי והאהוב (לפחות על ידי נחיל הנשים הפוקדות את השקות ספריה). הסרט, שצוחק על כל קונבנציה אפשרית בספרי ארוטיקה סטייל דניאל סטיל, נופל אל אותן קלישאות רק בתחום הקולנועי.

בתוך מטפורה ספרותית לורטה מוחקת ומשכתבת את ספרה החדש המתרחש עמוק באי האבוד ד' (The Lost City of D, ורק אלו שירצו בכך ינסו לפענח למה קוראת לו לורטה D). כאלמנתו של ארכיאולוג מוכר וחובבת ארכאולוגיה בעצמה, לורטה נחטפת על ידי איל הון (דניאל רדקליף שעדיף שהיה נשאר בטואיצ'י) המנסה למצוא את כתרו האבוד של מלך האי.

"העיר האבודה". סנדרה בולוק, צ'אנינג טייטום, דניאל רדקליף.

"העיר האבודה". סנדרה בולוק, צ'אנינג טייטום, דניאל רדקליף.

אלן יוצא למשימת הצלה יחד עם האדם היחיד שאולי יכל לתת מעט חן לסרט המשעמם הזה – בראד פיט, בתפקיד המאמן ג'ו. בראיון לאקסטרה-טיוי סיפרה בולוק כי החיבור לפיט נעשה דרך מעצבת שיער משותפת דרכה העבירה בולוק לפיט בקשה להשתתף בסרט. למרות שפיט לא מצליח להציל אותנו מהשעמום הבנאלי, שחקני המשנה הם נקודת אור בסיפור – דאווין ג'וי רנדולף ("נאמנות גבוהה"- הגרסה החדשה) בתור המו"לית ואוסקר נונז ("המשרד") בתפקיד קטן אך משעשע.

הסרט צולם ברפובליקה הדומיניקנית ולמרות הסינמטיות של נוף מרהיב שכזה, המצלמה לא מצליחה לעשות ממנו מטעמים כפי שחשבה. למעט כמה שוטים מרשימים ממעוף הציפור הסט בהחלט לא מנוצל היטב והפסטורליות בו מתנגשת באופן לא מטיב עם שלל הפיצוצים, פעלולים וסצנות רועשות אחרות. בנוסף לכך, צילומים ברפובליקה הדומיניקנית בתקופת קורונה עולים לא מעט ועלותו של הסרט מוערכת בכ-68 מיליון דולר, סכום שאולי לא יהיה שווה את ההוצאה במרוצת הזמן, בעיקר כשהקולנוע אינו בשעתו היפה ביותר והשחקנים אינם אנונימיים או כאלו שמשכורתם דקה.

זה נכון שהסרט עטור כוכבים ושאסקפיזם הוא מקור נחמה לוהט (היום ותמיד) אך לצערי גם חובבי הרומנטיקה הקלישאתית לא ימצאו המון עונג בסרט הזה. אולי ישבנו החשוף של טייטום עשוי להיות סיבה מספקת כדי להגיע לקולנוע.

דירוג: ★½☆☆☆

העיר האבודה (ארה"ב, 2022)
בימוי: ארון ניאדם ני | תסריט: אורן עוזיאלדיינה פוקסאדם ניארון ניסת' גורדון | משחק: סנדרה בולוקצ'אנינג טייטוםדניאל רדקליףדה'וייין ג'וי רנדולףאוסקר נונז | מוסיקה מקורית: פינאר טופרק | צילום: ג'ונתן סלע
הפצה: פורום פילם, החל מה-24.03.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?