"רצח בשישה חלקים" – ביקורת סדרה: עומס פרטים בלי הפרדה מה חשוב

"רצח בשישה חלקים". הנרי לויד-יוז, לוסי הייל.

"רצח בשישה חלקים". הנרי לויד-יוז, לוסי הייל.

"רצח בשישה חלקים" ("ראג-דול" במקור, כלומר "בובת טלאים") היא קו-פרודוקציה אמריקנית-בריטית שכוללת שישה פרקים ומבוססת על ספר מאת דניאל קול באותו שם, ועוסקת ברוצח סדרתי שמבתר את גופות קורבנותיו, תופר אותם מחדש וגם מפרסם מראש את רשימת האנשים שהוא עומד לחסל.

מי שמנסה לעצור אותו הוא הבלש הבריטי נת'ן רוז ושותפותיו לצוות: אמילי בקסטר הבריטית גם כן ולייק אדמונדס האמריקנית (שמגולמת על ידי השחקנית וזמרת הקאנטרי לוסי הייל, "שקרניות קטנות", "מת או חובה").

הבעיה של הסדרה מתחילה כבר בהחלטה ליצור עוד חיקוי ל"שתיקת הכבשים" סלאש "שבעה חטאים". מילא "להעתיק" מסרט אחד, אבל "להעתיק" משני הסרטים ועוד משני הסרטים הכי קלאסיים בז'אנר הזה בעשורים האחרונים לא מאפשר לסדרה, מלכתחילה, כמעט שום סיכוי לצאת מוצלחת.

"רצח בשישה חלקים". הנרי לויד-יוז.

"רצח בשישה חלקים". הנרי לויד-יוז.

הבעיה ממשיכה בחוסר האמינות הכרוני שמלווה את הסדרה לכל אורכה. הרוצח הוא סוג של גיבור-על, מין הודיני כזה שמצליח תמיד להגיע לכל מקום ולהיכנס לכל חור, והוא גם יודע מראש באיזו שניה בדיוק יעשה הקורבן שלו את מה שהוא צריך לעשות כדי למות בדיוק בדרך שהרוצח תיכנן מלכתחילה.

כמובן שמהלכי הסדרה צפויים לחלוטין לכל אורכה ואני לא אדגים כדי לא לספלייר, אבל כבר במהלך הפרק הראשון הבנתי, בגדול, מה עומד לקרות בחמשת הפרקים הנותרים. צריך גם להוסיף שהשחקנים (וגם היוצר, פרדי סייבורן) אלמונים כמעט לחלוטין והם פשוט לא מספיק טובים כדי לגרום לכל הדבר הזה לעבוד כמו שצריך.

"רצח בשישה חלקים". לוסי הייל, ת'אליסה טקסיירה, הנרי לויד-יוז.

"רצח בשישה חלקים". לוסי הייל, ת'אליסה טקסיירה, הנרי לויד-יוז.

ואחרי כל אלה, הבעיה הבאמת חמורה בפרוייקט הזה הוא שמדובר בחומר בלתי ניתן לצפיה, אלא אם בלעת חצי בקבוק ריטלין או שאתה צופה בפרק פריים-ביי-פריים. בעצם גם זה לא יכול לעזור, כי נראה שמישהו ממש-ממש מיהר פה וניסה לגמור כמה שיותר מהר את כל העסק הזה, כשכל סצינה אורכת הרבה פחות מהאורך האידאלי שלה – שחקן א' מתיישב, יורה את הטקסט שלו ואז שחקן ב' יורה את הטקסט שלו – בלי שום הקפדה והפרדה בין פרטים חשובים לפחות חשובים, ובחלק גדול מהדיאלוגים אי אפשר להבין על מי מדברים או על מה מדברים או גם וגם. בנוסף, קשה מאוד לזכור את כל הפרטים הרלבנטיים אפילו אם צופים בכל הפרקים בבינג' אחד ארוך, כי נראה שאותו פרדי סייבורן לא ממש בקיא ברזי כתיבת התסריט ואין לו נסיון מספק על מנת לעשות את זה כמו שצריך, כך שהפרטים המשמעותיים לא ילכו לאיבוד בתוך בליל הג'יבריש הטלויזיוני שמקיף אותם.

דירוג: ★☆☆☆☆

הביקורת מבוססת על כל 6 הפרקים.

רצח בשישה חלקים (בריטניה, 2021)
יצירה: פרדי סייבורן | בימוי: טוד מק'דונלדניאל מקורמיק | תסריט: פרדי סייבורןדניאל קול | משחק: לוסי היילהנרי לויד-יוזמייקל סמיילית'אליסה טקסיירהאלי קוקנטשה ליטלסם טרוטוןקלייב מנדוספרי ז'אקאנגוס רייט | הפקה: פרדי סייבורן
שידור: החל מה-06.04.2022 בימי רביעי ב-22:00 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-yes VOD. לחצו כאן לזמני שידור עדכניים. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?