מקבץ המלצות סינמטקים 15.08-22.08.09

מרלין מונרו. מתוך ניאגרה.

מרלין מונרו. מתוך ניאגרה.

דבר העורך: מהדורה שניה של המלצות הסינמטקים שלנו מוגשת לפניכם כעת, אחרי שמהדורת הניסיון גרפה הרבה התעניינות (אך מעט מאד תגובות כתובות לצערנו). המלצותיכם, הערותיכם והארותיכם יתקבלו בשמחה.

סרטים מומלצים

"ניאגרה" (1953)

סרט מתח נהדר, מסרטיה הפחות מוכרים של מרלין מונרו שב-1953 כיכבה גם ב"איך להינשא למיליונר" ו"גברים מעדיפים בלונדיניות" הקלילים. בסרט משחק גם ג'וזף קוטן, שחקן שפרצופו אול יותר מוכר משמו, ובשעתו התגאה בכך שהוא משתתף בשלושה סרטים שנחשבו בידי במאיהם כטובים ביותר שלהם: אורסון ולס ("האזרח קיין"), אלפרד היצ'קוק ("צל של ספק") וקרול ריד ("האדם השלישי" המומלץ).

הקרנות:
18.08 סינמטק ירושלים, 19:30

—–

"מחול הפגיונות" (2004)

הסרט השני של ז'אנג יימו בכיכובה של זאנג זי היפה אחרי "גיבור", וכמוהו מדובר בסרט מרהיב. הפעם העלילה כמעט משנית לצילום (שהיה מועמד לאוסקר), לתלבושות, לצבעים ולקטעי הפעולה המרהיבים. לא סתם מופיעה המילה "מחול" בשם הסרט בעברית, הכוריאוגרפיה של הקרבות משגעת, ולא במקרה הפקידו בידיו את בימוי טקס הפתיחה וטקס הסיום של אולימפיאדת בייג'ין.

הקרנות:
19.08 סינמטק שדרות, 19:00

—–

"מכסחי השדים" (1984)

"מכסחי השדים" מוקרן במסגרת רצועת להיטי שנות השמונים, זוהי אחת הקומדיות המצליחות ביותר אי פעם, ואחד הסרטים היחידים שמצליחים לשלב בהצלחה מדע בדיוני וקומדיה. אחרי שנות השבעים שבהן הופקו בארה"ב בעיקר סרטים "רציניים", נעשו הרבה סרטים מהנים ועדיין לא-ילדותיים. עוד תופעה של שנות השמונים היא פריחת סרטי המשך; ב-1989 יצא סרט המשך מיותר, וסרט המשך נוסף נמצא בימים אלו בשלבי הפקה.

הקרנות:
22.08 סינמטק חולון, 18:00

דוד

איפה סינמטק תל אביב ? זו הסיבה שמדור זה לא רלוונטי לגביי.

השבוע אין המלצה לסרט בסינמטק תל אביב. בשבוע הבא תהיה. ואתה יכול לקרוא על סרטים שמוקרנים במקומות אחרים ויש סיכוי טוב שיוקרנו בעתיד בתל אביב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?