שוברי קופות 17.08.09: מחוז 9 פורץ לפסגה

מתוך מחוז 9.

מתוך מחוז 9.

סרט המדע הבדיוני דל התקציב, "מחוז 9" (ש.ל.ר, District 9), בהפקתו של פיטר ג'קסון ובניצוחו של ניל בלומקמפ, הוא ללא ספק פריצת השנה: פתח בסוף השבוע הראשון שלו עם 37 מיליון דולרים, על פי הערכות, שמיקמו אותו בראש טבלת שוברי הקופות של אותו סוף שבוע. עבור סרט מדע בדיוני, תקציבו בן 30 מיליון הדולרים נחשב נמוך עד סביר, ותואר האנדרדוג נשען בעיקר על העובדה שהסרט לא הופק בחסות אולפנים הוליוודים גדולים ולא זכה לתשומת לב תקשורתית עד פסטיבל קומיק-קון האחרון. אגב, "פיץ' בלאק" למשל, עלה 23 מיליון דולרים (אבל פתח עם 11.5 מיליון דולרים בקושי); בעוד "סטארטרק" עלה 150 מיליון דולרים (ופתח עם כמעט 80 מ"ד). בפסטיבל המדע הבדיוני והפנטסיה הישראלי, אייקון 2009, המתינו לקבלת תוצאות הקופות בארה"ב (על אף שהסרט זכה לביקורות אוהדות במיוחד) בכדי להודיע לנו אתמול בערב כי הסרט יפתח את הפסטיבל בסוכות.

"ג'י.איי.ג'ו: כוח המחץ", שדי נהנתי ממנו – אני מוכרח לציין – התרסק למדי בקופות בסוף השבוע השני שלו, והוסיף למצבור רק עוד 22 מיליון דולרים על פי הערכות (סך הכל 98.7 מ"ד), שהם ירידה של כמעט 60 אחוזים מהשבוע שעבר. סרט הרומנטיקה, "אישתו של הנוסע בזמן", פתח עם 19 מיליון דולרים שמיקמו אותו אחרי שני הנ"ל במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות. סרט הביוגרפיה "ג'ולי וג'וליה" הוסיף עוד 12.4 מיליון דולרים לכ-43 מיליון דולרים; ו"כוח ג'י" חתם את החמישיה העולה עם 6.9 מיליון דולרים שהוסיף למצבור ה-99 מיליון דולרים שלו.

פסטיבל אייקון 2009 יתקיים בין ה-4 ל-10 באוקטובר. למיטב ידיעתנו, סרטיו הקודמים של ניל בלומקמפ (במאי "מחוז 9") לא הופצו רשמית בישראל.

שיוכים: שוברי קופות
מישו

סתם הערונת:
סרטיו הקודמים של ניר בלומקמפ לא הופצו רשמית בישראל מהסיבה הפשוטה שלא היו לו סרטים קודמים. זה הסרט הראשון שלו. לפני כן הוא ביים רק פרסומות (סרט מצויין דרך-אגב).

Gil15

מישו אכן צודק וניל לא הוציא שום סרט עלילתי ארוך קודם לכן אבל כדאי לשים לב שביו-טיוב יש 4 סרטים קצרים שלו וגם את הפרסומת של הרבוט הרוקד של המכונית של "סיטרואן" שאותו הוא ביים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?