קופות: בכורה מדהימה ל"דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף" בארה"ב ובעולם

"דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף". זוצ'יטל גומז, בנדיקט קמברבאץ', רייצ'ל מק'אדמס.

"דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף". זוצ'יטל גומז, בנדיקט קמברבאץ', רייצ'ל מק'אדמס.

סרט המארוול התורן "דוקטור סטריינג' 2: במימדי הטירוף" עלה בסוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע של חלקים גדולים בעולם, וגרף סכום מדהים לבכורה: 185 מיליון דולרים בקרב 4,534 בתי קולנוע בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה), על פי הערכות, ועוד 265 מיליון דולרים ב-49 ארצות אחרות (לא כולל הארצות המכניסות: סין שאין בה אפילו תאריך הפצה, או רוסיה עקב מלחמתה עם אוקראינה). זוהי בכורה מצטברת של כ-450 מיליון דולרים מסביב לעולם, מתוכה כ-33 מיליון דולרים הגיעו מהקרנות IMAX. לשם השוואה, "דוקטור סטריינג'" הראשון גרף 677.8 מיליון דולרים מסביב לעולם בכל זמן הריצה שלו בבתי הקולנוע, וסרט ההמשך כבר כיסה כ-66 אחוזים מתוכם בסופ"ש הבכורה.

עבור סרטים הוליוודים, הן בצפון אמריקה לבדה והן מסביב לעולם, זוהי הבכורה הגבוהה ביותר לשנת 2022 (עקפה בפער את זו של "באטמן" מלפני כחודשיים), והשניה-הכי-גבוהה לסרט בזמן מגיפת הקורונה, אחרי "ספיידרמן: אין דרך הביתה". במבט על בכורות סרטי מארוול בצפון אמריקה, זוהי הבכורה השביעית הכי גבוהה, מתחת ל"הנוקמים 2: עידן אולטרון" (191.3 מ"ד) ומעל "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים" (179.1 מ"ד). אגב, ההכנסות מיום הבכורה לבדו בצפון אמריקה (שישי) הגיעו לכ-90 מיליון דולרים, שהם לבדם יותר מההכנסות של "דוקטור סטריינג'" הראשון בסופ"ש הבכורה שלו ב-2016 (שהסתכמו ב-85 מ"ד).

"לא רעים בכלל".

"לא רעים בכלל".

בהמשך טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה אפשר למצוא שני סרטי אנימציה למשפחה: קודם "לא רעים בכלל" עם תוספת של 9.8 מיליון דולרים בקרב 3,839 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 57.6 מיליון דולרים. ואחריו "סוניק הסרט 2" עם תוספת של 6.2 מיליון דולרים בקרב 3,358 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 169.9 מיליון דולרים.

רביעי בטבלה אפשר לראות את הכישלון של "חיות הפלא 3: הסודות של דמבלדור", שב-4 שבועות גרף 86 מיליון דולרים בלבד (4 מיליון מתוכם הגיעו מסוף השבוע הזה), שהם פחות מיום הבכורה של "דוקטור סטריינג' 2". והסרט המיוחד "הכל בכל מקום בבת אחת" חותם את החמישיה העליונה עם תוספת של 3.3 מיליון דולרים בקרב 1,542 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל ב-7 שבועות גרף הסרט 41.6 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?