הסרט הישראלי הראשון בנטפליקס ישראל יהיה "תמונת הנצחון" של אבי נשר

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר, ידין גלמן.

"תמונת הנצחון". ג'וי ריגר, ידין גלמן. צילום: איריס נשר.

אחרי שלל סדרות ישראליות שרכשה נטפליקס לסטרימינג לקהל המקומי, הגיע תורו של תחום הקולנוע: "תמונת הנצחון" של אבי נשר יהיה הסרט הישראלי הראשון שיגיע לשירות הסטרימינג בישראל. עסקת הרכישה של הסרט כוללת את הפצתו בסטרימינג דרך נטפליקס גם בארה"ב.

עלילת הסרט מתרחשת בין סוף שנת 1947 ליוני 1948, ומתמקדת בקרב ניצנים ובאירועים שקדמו לו. במאי של סרט תעמולה מצרי אמיר חורי) מתלווה לכוח לוחמים של צבאו היוצא לסייע לערבים הפלסטינים, כדי לתעד תמונת ניצחון. הם מתמקמים בכפר שלמרגלות הקיבוץ, שבו חבריו נערכים להגנה לצד מחלקה מחטיבת גבעתי. את עיניו של הבמאי צדה האלחוטנית האמיצה מירה בן ארי (ג'וי ריגר), שמתגוררת בקיבוץ הנצור עם בעלה ובנה הקטן ומסרבת להתפנות. בסרט שקטף 3 פרסי אופיר, עוד מככבים תום אבנימשי קליינשטייןעלא דאקהנטע רוטידין גלמןאלישע בנאי, הישאם סלימאן ועמית מורשת,.

מפיק הסרט אהוד בלייברג מ'בלייברג אנטרטיינמנט' התבשר על הרכישה של נטפליקס זמן קצר לפני פתיחת הטקס הממלכתי לזכר מגינות ומגיני הקיבוץ למרגלות קבר האחים, שבו נשא דברים לזכר חבריו לנשק של אביו. את האב, ירח בלייברג, הרפתן מניצנים שנלחם באותו הקרב ונשבה, מגלם בסרט תום אבני.

"תמונת הנצחון". ידין גלמן, ג'וי ריגר.

"תמונת הנצחון". צילום: עמית יסעור.

"הסרט הוביל למפנה גדול בקרב ציבור רחב," אמר אהוד בלייברג בנאומו בטקס, "שלא הכיר את קרב ניצנים ההירואי. כך הובטחה חובתנו העליונה להורינו, שסיפור גבורתם שסולף לא פעם על ידי גורמים שונים, יהיה מעתה חקוק לעד בקרב רבים בזיכרון הישראלי הקולקטיבי. בעקבות הסרט, המוני מטיילים מבוגרים לצד צעירים, עולים לרגל לבקר בניצנים כדי לחזות בתקומת הקיבוץ החדש ולסייר בשטח ההיסטורי של זה הישן. החשיפה הרחבה בישראל ובמקביל למאות מיליוני צופים בעשרות מדינות ברחבי העולם, היא בגדר תמונת הנצחון האמיתית שאנו חבים למגינות ומגני ניצנים לדורותיהם."

מלבד לנטפליקס, נרכש "תמונת הנצחון" להפצה בחלקים נרחבים מהעולם, בינהם כל מדינות יבשת אמריקה (כולל ארה"ב, קנדה, ארגנטינה, ברזיל וכן הלאה), כל מדינות אירופה למעט טורקיה ורוסיה (שבה נטפליקס הפסיקה לפעול כתוצאה מהסנקציות האמריקאיות בעקבות מלחמתה מול אוקראינה), אוסטרליה, ניו זילנד, דרום קוריאה ומדינות אפריקה דוברות הצרפתית (תוניס, מרוקו, אלג'יר ועוד). בישראל הופץ הסרט בידי חברת 'יונייטד קינג'.

טלי

רק תיקון טעות
הסרט הראשון באורך מלא שהופץ בנטפליקס ישראל הוא התאבדות של הבמאי והכותב בני פרדמן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?