"בלאק פון" – ביקורת: עשוי טוב עם עלילה סטיבן-קינגית קלאסית

"בלאק-פון".

"בלאק-פון".

"הטלפון השחור" ("בלאק פון" קוראים לו בארץ, משום מה) מבוסס על סיפור קצר של ג'ו היל, בנו של סטיבן קינג, אחד הסופרים המצליחים והמוכרים בעולם. לא רק שהיל הוא סופר כמו אביו, הוא נוטה לכיוון האימה והאימה-הפנטסטית שאביו התמקצע בו. "הטלפון השחור" הוא קינג קלאסי, לחובבי האימה, שלא ימצאו פה הרבה דברים מקוריים אך הסרט עשוי כהלכה ואפילו מעל הממוצע.

היל כנראה קרא את כל מה שאבא שלו אי פעם כתב. הסרט מלא במרכיבים מסיפוריו: הסרט לא מתרחש בהווה אלא בעבר ובפרברים שקטים (דנבר, 1978). יש ילדים על אופניים, בריונים בבית הספר, אבא שיכור ואלים מאוד בבית, צפייה בטלווויזיה כבריחה מהמציאות, רוצח ילדים מתעלל שמסתובב עם בלונים שחורים, ילדים מתים שמדברים, ילדה שהיא דור שני של בעלות כוחות מיוחדים. ויש עוד אלמנטים שאפשר -עם מעט מאמץ- לשייך אותם לחלקים ביצירות מוכרות של קינג; הטלפון שבשם הסרט הוא טלפון לכל דבר אז לא ברור למה השם הלועזי בעברית (אולי גם זה על משקל "גרין מייל" של קינג).

נערים צעירים נחטפים בזה אחר זה ועקבותיהם נעלמים. המשטרה אובדת עצות וזה רק עניין של זמן עד שמטיל האימה יכה שוב. הסרט מתמקד בשני ילדים, פיני וגוון.
את חוטף הילדים והרוצח הסדרתי (זה לא סוד) מגלם אית'ן הוק. מעל 35 שנה הוא משחק בסרטים ויפה לראות איך הוא הצליח להתבגר, לבחור בסרטים מסוגים שונים, להעז ולנסות. מ"ללכת שבי אחריו" (1989), דרך "מציאות נושכת" (1994), סרטיו של ריצ'רד לינקלייטר (שלושת "לפני ה-" ו"התבגרות"), "מה קרה בגאטקה?" (1997), "יום אימונים מסוכן" (2001), "שבעת המופלאים" (2016) הנשכח, ו"ג'ולייט הגרסה העירומה" (2018) שלא מספיק ראו.

"בלאק-פון". איתן הוק.

"בלאק-פון". איתן הוק.

סקוט דריקסון ביים בעיקר סרטי אימה, וסרטו הקודם היה דווקא "דוקטור סטריינג'" (הוא היה אמור לביים גם את הסרט השני אבל זה לא הסתייע). קטע כתוביות הפתיחה מוצלח ומשרה בדיוק את האווירה הנכונה, יחד עם מוזיקה שלכל אורך הסרט מתאימה מאוד ועושה את עבודתה כהלכה. מראים יפה את קשר האמין בין האח פיני לאחותו הצעירה גוון, ואפילו מרגש באופן יוצא דופן לסרט אימה. פה ושם יש כמה חורים מרגיזים וחזרות מעייפות.

* בעניין כתוביות התרגום: יש הבדל בכתיב בין "מן הסתם" ל"איזה/איזו מין".

דירוג: ★★★☆☆

בלאק-פון (ארה"ב, 2021)
בימוי: סקוט דריקסון | תסריט: סקוט דריקסוןסי. רוברט קרגילג'ו היל | משחק: אית'ן הוקג'רמי דיוויסג'יימס רנסוןמדליין מקגרומייסון ת'יימס | צילום: ברט ג'וטקייביץ'
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-23.06.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?