מסתבר שיש טלויזיה בתלת מימד

חברת פנסוניק (Panasonic) שכרה את הבמאי ג'יימס קמרון לקדם את טלויזיות התלת מימד שלה, שתוציא לשוק בשנה הבאה. לפי סוכנויות הידיעות, כדי לספוג את חווית התלת מימד בטלויזיה הביתית, יצטרך אדם לרכוש בנוסף למקלט טלויזיה חדש, גם נגן בלו-ריי חדש התומך באפשרות, ואיך-לא, גם משקפיים יעודיים. מחירם של אי-אילו מהמכשירים הדרושים טרם נמסר.

מקצת ההיצע העלילתי בתלת מימד שקיים כרגע לא מרתיע את פנסוניק (ואת מתחרותיה, סוני וסמסונג שגם יצאו בעתיד עם מכשירים דומים), ולשם כך פנתה החברה לקמרון. כידוע, בעוד זמן קצר יצא לאקרנים סרטו החדשני של קמרון, "אווטאר", שצולם כולו בתלת מימד (לראשונה לסרט עלילתי חי).

הייתי ביום שישי האחרון (21.8) בהצצה התלת מימדית המוקדמת לסרט שנועדה להלהיט קצת את השיח על הסרט גם בארץ – והתרשמתי במידתיות מה. אכן, מדובר בחידוש חביב: לא עוד רק צמחיה בולטת מן המסך או כל מיני חפצים שנזרקים החוצה מהמסך, אלא ממש אנשים חיים וזזים המופיעים בסרט וכביכול ישובים לצידך ולא מולך. קשה לומר עד כמה האלמנט הזה יהווה מקור ענין בסרט – להקרנות ה-IMAX של האביר האפל למשל, היה תפקיד חשוב באיכויות הפיצוצים והאקשן (כל הסצינות הללו צולמו במצלמה היעודית). עוד מוקדם לומר כיצד ישרת התלת מימד את "אווטאר", אם בכלל, והאם יהיה רק נדבך צידי ל'גיקים'. מה שבטוח, הנופים הממוחשבים שיצרו לסרט נראים מדהים.

שיוכים: חדשות סרטים
Gil15

בהקשר לתלת מימד:
הורדתי את "מסע לבטן האדמה 3D" באינטרנט, ויש לי שני שאלות בנוגע לכך:
1. אפשר להפעיל סרט תלת מימד (ולראות אותו) בטלוויזיות הישנות השמנות (נגיד תוצרת שנת 2000)?
2. איפה אפשר להשיג משקפי תלת מימד מתאימים (לא הכחולים והאדומים כי ניסתי אותם והם לא פועלים) כדי לראות את הסרט?
תודה מראש.

דודי

שלום

את הסרט שיש לך צילמו עם פילטר גוונים שונה שהוא ירוק/צהוב ולא אדום/כחול .
לכן כדי לראות אתה צריך את מישקפי ירוק/צהוב שלא הרבה סרטים מיוצרים עם המשקפיים הללו .

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?