הסרט הישראלי "קריוקי" נרכש להפצה בארה"ב בידי גרינוויץ' אנטנטיינמנט

"קריוקי". ליאור אשכנזי.

"קריוקי". ליאור אשכנזי.

הסרט הישראלי "קריוקי" של משה רוזנטל נרכש להפצה בארה"ב בידי חברת 'גרינוויץ' אנטנטיינמנט' (Greenwitch Entertainment). קברניטי גרינוויץ', אדוארד (אד) ארנץ ועודד הורוביץ, ניהלו את המשא ומתן לרכישה מול קרול ברטון מטעם סוכנויות המכירות של הסרט 'שאריידס' (Charades) ו'וו-אמ-אי אינדפנדנט' (WME Independent).

"קריוקי" היא קומדיה המספרת על מאיר וטובה (ששון גבאי וריטה שוקרון), זוג בגיל העמידה, שחי באחת משכונותיה החדשות של חולון בתחושת פספוס והחמצה לא מדוברת. גולת הכותרת של חייהם היא חופשתם השנתית ברודוס. כשלדירת הפנטהאוז בבניין המנומנם נכנס איציק מרציאנו (ליאור אשכנזי), סוכן דוגמניות ממיאמי, רווק, נהנתן ומוחצן, המארח מסיבות קריוקי בביתו – מאיר וטובה מתמלאים בתחושת חיות מפתיעה. טובה מתחילה לפנטז על חופשות משותפות וארוחות ערב עם השכן הכריזמטי, ואילו מאיר נוהה אחר סגנונו של איציק ומגלה צדדים חדשים בנפשו שלו. כשהשניים מבינים שהם אינם השכנים היחידים שאיציק מוצא בהם עניין, זיקתם לרווק האטרקטיבי גדלה אף יותר.

"קריוקי" נחשף לקהל האמריקאי בפסטיבל טרייבקה הניו יורקי מוקדם יותר השנה, ולפני שבוע זכה בפרס הביכורים של פסטיבל ירושלים. את הסרט הפיקה אפרת כהן דרך 'גאודאמוס הפקות' (חברת ההפקות של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב) בשיתוף בן גלעדי מחברת 'לימינל קונטקנט' (Liminal Content) ו'קשת 12' (אצלם ישודר הסרט בעתיד), ובתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, קרן סטיב טיש של אוניברסיטת תל אביב, הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה, קרן מענק וייל בלוך ומועצת הפיס לתרבות ואמנות.

הסרט עתיד לעלות לאקרנים בהמשך השנה בהפצת 'קולנוע לב', ובגרינוויץ' מכוונים הפצה בצפון אמריקה בתחילת 2023.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?